چهارشنبه 29 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

آیین گرامیداشت هفته پژوهش در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار شد

  • 27 آذر 1401
  • 05:25
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 567 بازدید
  • Article Rating
آیین گرامیداشت هفته پژوهش در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار شد

 

آیین گرامیداشت هفته پژوهش با حضور مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه ، جمعی از مدیران و رؤسای عملیاتی و ستادی شرکت و کارکنان اداره پژوهش و فناوری برگزار گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند ، امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ آیین گرامیداشت هفته پژوهش در محل اداره پژوهش شرکت برگزار شد و از تلاشهای متعهدانه کارکنان این اداره تقدیر بعمل آمد .

در ابتدای این جلسه آقای امینی رئیس روابط عمومی پالایشگاه پس از تبریک هفته پژوهش گفت : « بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)پژوهش یک مجاهده علمی مستمر است و در دنیای امروز تولید علم و خلق امید در واحد پژوهش و فنآوری اتفاق می افتد . الحمدالله مجموعه پژوهش و فنآوری پالایشگاه و همکاران ارجمند این اداره نیز در راستای اهداف تعیین شده شرکت، بسیار توانمند ، خلاق و پویا عمل می نمایند و ما برای تک تک این عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی داریم  .»

سپس مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه ضمن تبریک این روز به تمامی متخصصین ، کارشناسان و دانش پژوهان شرکت بویژه همکاران متخصص و توانمند اداره پژوهش و فناوری گفت :«  هر گونه پیشرفت و توسعه در سطح دنیا منوط به امر پژوهش است ؛ بر همین اساس باید قبل از هر اقدامی نخست مسیرهای صحیح را یافت و فرآیندهای مناسب را از طریق پژوهش آماده نمود . در چنین شرایطی بهره وری افزایش می یابد و اقدامات در دست اجرا به صورت علمی به نتیجه مطلوب می رسد . خرسندیم که در اداره پژوهش و فناوری پالایشگاه نیز این مهم با کمک همکاران پرتلاش و دیگر پرسنل تلاشگر و متخصص شرکت به خوبی محقق شده است .»

وی افزود : « روند فعلی پژوهش در پالایشگاه را مطلوب و ارزشمند ارزیابی می نمایم اما باید تعاملات و ارتباطات فی مابین در واحدهای مختلف بیشتر شود . از دیگر سوی مشکلات این مسیر نباید ما را ناامید کند چرا که رسیدن به موفقیت نیازمند صبر، از خودگذشگی و تلاش و کوشش است . همچنین باید ظرفیت های مراکز دانش بنیان خارج از شرکت نیز به خوبی شناسایی گردد تا بتوان در مواقع لزوم از علم و دانش آنها در راستای پیشبرد اهداف و رفع نیازهای شرکت بهره مند شویم .»

 

سپس مهندس غلامی مدیر عملیات پالایشگاه با تبریک هفته پژوهش بیان داشت : « امر پژوهش در مراکز پیچیده و تخصصی همچون پالایشگاه از اهمیتی دوچندان برخوردار است . بر همین اساس فرایند پژوهش در این حوزه نیز باید بر اساس نیازهای موجود برنامه ریزی و تدوین گردد . در گام نخست باید به آسیب شناسی مسائل پژوهشی پرداخت تا بتوان نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت نمود . در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند امر پژوهش با ۲ آسیب عمده مواجه است : ۱) همکاران محترم ما در واحدهای عملیاتی بنا بر مقتضای کارشان بیشتر عمل گرا و نتیجه گرا هستند ؛ در صورتی که ماهیت پژوهشگری این چنین نیست و طی یک فرآیند صحیح و علمی در نهایت منجر به تغییر و نتیجه مطلوب می گردد . ۲) دانشگاه ها و مراکز علمی در حوزه پژوهش ضعیف عمل می نمایند و علی رغم تلاشی که از جانب ما جهت ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر صورت می پذیرد ، متاسفانه به نتیجه مطلوب نمی رسیم ؛ چرا که اینگونه مراکز اغلب در سطح تئوریک مانده اند و خروجی مناسبی ندارند ؛ لذا باید نگرش ها در این خصوص نیز تغییر نماید . »

مهندس غلامی بر  لزوم ایجاد ارتباطات بیشتر میان واحدها و همکاران در امر پژوهش گرایی تاکید کرد و اظهار نمود : « مدیریت پالایشگاه دیدگاه مثبتی نسبت به امر پزوهش دارد چرا که با توجه به حساسیتی که در تجهیزات و تأسیسات پالایشگاه وجود دارد نیاز به پژوهش بسیار حیاتی است . لذا امیدوارم همکاران عزیز ضمن توجه و گرایش به امر پژوهش ، مجموعه پالایشگاه را در راستای رشد و پیشرفت و بالندگی روز افزون یاری نمایند .»

در ادامه خانم مهندس هلاکویی رئیس پژوهش و فناوری پالایشگاه طی توضیحاتی پیرامون اهداف و اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری گفت : « از مدیریت پالایشگاه و مجموعه روابط عمومی به دلیل توجه به مقوله پژوهش تقدیر و تشکر ویژه دارم که علی رغم مشغله های کاری زیاد با برگزاری این جلسه در راستای فرهنگ سازی بیشتر در خصوص گرامیداشت پژوهش و پژوهشگری اقدام نموده اند . در دنیای امروز اساس فعالیت های توسعه محور بر اساس پژوهش شکل میگیرد . از آنجایی که شرکت ما به زودی خصوصی خواهد شد اگر نتوانیم در زمینه پژوهش موفق تر عمل نماییم در رقابت با دیگر شرکت ها عقب می مانیم . درخواست بنده از کلیه همکاران گرامی در واحدهای مختلف این است که با کمک همدیگر نگاه کلیشه ای به مسأله پژوهش را تغییر دهیم و با فرهنگ سازی مناسب و اقدمات عملی و کارساز در راستای پژوهش محور بودن فرایندهای پالایشگاه گام برداریم چرا که ما برای رسیدن به این مهم به کمک و همراهی تمامی متخصصان ، مهندسان ، کارشناسان و همکاران محترم نیاز داریم. »

در پایان همکاران اداره پژوهش و فنآوری در فضایی گرم و صمیمی با مهندس رجبی و دیگر مدیران و رؤسای شرکت به گفتگو پرداختند و در پایان با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.