پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

اشتغال‌زایی در روستاها با استفاده از درآمد سایت مدیریت پسماند

  • 23 آذر 1401
  • 08:42
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 549 بازدید
  • Article Rating
اشتغال‌زایی در روستاها با استفاده از درآمد سایت مدیریت پسماند

 

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: درآمد حاصل از سایت مدیریت پسماند هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای اشتغال‌زایی در روستاهای اطراف این شرکت هزینه خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، دکتر محسن قدیری در جلسه مدیریت پسماند این هلدینگ با اشاره به اینکه سایت مدیریت پسماند به زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: مطالعات اولیه و روش بهره برداری از این پروژه انجام و زمین نیز خریداری شده است.
وی افزود: پسماند را طلای سیاه می‌نامند و با توجه به اینکه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان مقدار زیادی پسماند در انواع مختلف فلزات، لاک و پلاستیک، پسماند آلی، کاغذ، پارچه و حتی نخاله‌های ساختمانی داریم راه‌اندازی این سایت اجتناب ناپذیر است.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه هدف ما از راه‌اندازی این سایت در کنار حفظ محیط زیست و بازیافت زباله‌ها، درآمدزایی برای ایجاد اشتغال در روستاهای اطراف در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی است، ابراز داشت: ما سعی داریم با همکاری شورا و بسیج روستاها کارگاه‌های مختلف خیاطی، تولید فلنج، تولید پلاستیک را راه‌اندازی کنیم تا بیکاری را در این روستاها به صفر برسانیم.
وی تصریح کرد: سایت مدیریت پسماند ما ظرفیت مدیریت پسماند صنایع همجوار و حتی شهر شاهین شهر را دارد و برای این امر برنامه‌ریزی داریم.
همچنین محسن حیدری، رئیس حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سایت پسماند این هلدینگ به ۱۲٫۵ هکتار زمین نیاز است، گفت: برای این سایت انبارهای دپو و تجهیزات تبدیل پسماندها به تفکیک در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های در دستور کار برای فعالیت این سایت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است، افزود: سعی داریم در ادارات مختلف هلدینگ این طرح را اجرا کنیم که موفقیت آن بسته به میزان همکاری همکاران در این بخش است.
رئیس حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی سایت پسماند را در دستور کار داریم، افزود: برای هر بخش از این سایت می‌توان تا سقف چهار نفر اشتغال زایی داشت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.