چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

مدل اقتصادی تولید شرکت پالایش نفت اصفهان، تکمیل و عملیاتی شد.

  • 19 مرداد 1401
  • 10:40
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 938 بازدید
  • Article Rating
مدل اقتصادی تولید شرکت پالایش نفت اصفهان، تکمیل و عملیاتی شد.

مدل اقتصادی تولید در راستای افزایش سود آوری و تنوع سبد محصولات، مطابق با استانداردهای روز، در شرکت پالایش نفت اصفهان، تکمیل و عملیاتی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت رئیس برنامه ریزی تولید و اختلاط مواد نفتی شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه نفت خام ورودی پالایشگاه منتج به تولید محصولاتی از جمله بنزین، سوخت هواپیما، گازوئیل، روغن های صنعتی و … می شود، اظهار داشت: با توجه به اختلاف ارزش و هزینه تولید هر کدام از محصولات و تأثیر کاهش یا افزایش تولید آنها بر میزان تولید دیگر محصولات، این شرکت در جهت حرکت بهینه با هدف تولید اقتصادی به استفاده از یک نرم افزار با قدرت محاسباتی بالا که در مدت زمان کوتاهی بتواند مسائل پیچیده را مرتفع کند، روی آورده است.
احسان رحیمی افزود: پالایشگاه در این مسیر از نرم افزار بهینه سازی اقتصادی با عنوان ASPEN PIMS که در مجموعه های فرایندی مانند صنایع پالایشی و پتروشیمی بسیار معتبر است،استفاده کرده است.
وی با اشاره به اینکه در این نرم افزار بعد از ورود اطلاعات مدل اقتصادی اجرا و نتیجه به صورت یک گزارش ارائه می شود، گفت: در نهایت گزارش موصوف پس از تجزیه و تحلیل مبنای برنامه ریزی و اجرا قرار می گیرد.
رحیمی ادامه داد: دردنیای پر از رقابت کنونی، شرکتی موفق به حفظ جایگاه خود است که با استفاده از علوم و فنون به روز، ضمن کاهش هزینه ها بیشترین سودآوری و تنوع محصول را داشته باشد. پالایشگاه اصفهان نیز با این تفکر در جهت عملیاتی شدن مدل اقتصادی پالایشگاه اصفهان گام برداشته است.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با به کارگیری این مدل اقتصادی در پروژه پالایشگاه جنوبی، شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.