جمعه 10 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

کارگروهی در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت از صنایع پالایشگاهی اصفهان تشکیل شود

  • 24 آبان 1400
  • 10:20
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 2051 بازدید
  • Article Rating
کارگروهی در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت از صنایع پالایشگاهی اصفهان تشکیل شود


در نشست هم اندیشی کمیسیون انرژی صنایع پالایش و پتروشیمی اتاق بازرگانی پيشنهاد شد
 

به منظور هم اندیشی در جهت توانمندسازی شرکت‌های کوچک و متوسط فعال استان اصفهان در حوزه نفت، گاز و پالایش،  نشست مشترک مسئولین کمیسیون انرژی صنایع پالایش و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان و مدیران شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شد.
اکبرلباف، نایب رئیس کمیسیون انرژی صنایع پالایشی و پتروشیمی پارلمان بخش خصوصی اصفهان تقسیم منافع پروژه‌های کلان استان میان تمامی ذینفعان این حوزه را امری مهم دانست و خواستار تعامل هر چه بیشتر شرکت‌های بزرگ اصفهان برای توزیع عادلانه منافع این پروژه ها و کمک به پرورش مجموعه‌های فنی قدرتمند در حوزه‌های مختلف انرژی در اصفهان شد.
وی با بیان اینکه طبق ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، کلیه دستگاههای اجرائی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند در طرحها و پروژه‌های خود درشرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند، از تلاش اتاق بازرگانی اصفهان برای فراهم سازی بسترقانونی حمایت از پیمانکاران بومی کوچک و متوسط از طریق مراجع ذیربط به این امر خبر داد.
رضا خیامیان، رئیس کمیته نفت، گاز، صنایع پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی زیر مجموعه کمیسیون انرژی نیز گفت: لازم است در برگزاری مناقصات پروژه‌های عظیم صنایع پالایشی و پتروشیمی امتیاز ویژه ای برای پیمانکاران بومی لحاظ شود. وی طرح این مساله در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، فراهم سازی این اقدام مهم از سوی دستگاه‌های حاکمیتی وتشکیل کارگروه ویژه در این خصوص با مشارکت استانداری، اتاق بازرگانی، پالایشگاه اصفهان و فعالان  این حوزه را راهگشا دانست.
احمدرضا صافی، مسئول دفتر انرژی اتاق بازرگانی اصفهان نیز با بیان اهمیت تمرکز در تصمیم سازی های حوزه انرژی، به تلاش برای تحقق این موضوع در دوره نهم فعالیت پارلمان بخش خصوصی اصفهان براساس مصوبه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان با تشکیل دفتر انرژی اشاره کرد.
صافی تقویت بخش خصوصی از طریق تشکیل کنسرسیوم در حوزه‌های مختلف انرژی، پیگیری تشکیل صندوق پروژه یا سرمایه گذاری استان برای حمایت از پروژه‌های بزرگ استان را از جمله اقدامات کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد.
همچنین روح اله میرزاامیری،  مدیر واحد امور کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان هدف از تشکیل این نشست را هم اندیشی برای ارتقاء استفاده از پیمانکاران بومی در پروژه‌های بزرگ اصفهان بیان و تصریح کرد: پارلمان بخش خصوصی به دنبال رفع موانع قانونی این امر و توانمندسازی شرکت‌های کوچک و متوسط حوزه انرژی از طریق شبکه سازی میان فعالان اقتصادی و تشکیل کنسرسیوم در این حوزه است.
مجید شهسواری مدیر کالای پالایشگاه اصفهان نیز ضمن اعلام علاقمندی این مجموعه به حمایت از پیمانکاران بومی استان، به لزوم توسعه دانش فنی-مهندسی شرکتهای فعال در فرآیندهای نفت و گاز به عنوان یکی از الزامات در توانمندی سازی این شرکتها اشاره و برضرورت سرمایه گذاری کلان در حوزه‌های جانبی صنعت نفت برای قدرتمندسازی شرکت‌های کوچک و متوسط این حوزه تاکید کرد.
پرویز امیدی، رئیس پشتیبانی پروژه های شرکت پالایش نفت اصفهان نیز گفت: درحال حاضر قوانین موجود اجازه سپردن پروژه‌ها صرفا به شرکت های بومی اصفهان را نمی دهد.وی این موارد را از جمله موانع موجود در زمینه حمایت از پیمانکاران بومی عنوان کرد.
در ادامه این جلسه ضمن تشریح پروژه‌های پالایشگاه اصفهان توسط علی محمد یسلیانی،  رئیس برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت پالایش نفت اصفهان، بر ضرورت ایجاد و افزایش شرکت‌های مهندسی در زمینه طراحی تاکید و پیشنهاد شد کارگروهی در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت از صنایع پالایشگاهی اصفهان تشکیل شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.