چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

آغاز تعميرات اساسي چهار واحد عملياتي شركت پالايش نفت بندرعباس

  • 01 آبان 1400
  • 14:50
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 1193 بازدید
  • Article Rating
آغاز تعميرات اساسي چهار واحد عملياتي شركت پالايش نفت بندرعباس

عمليات اجرايی تعميرات اساسی واحدهای تقطير در جو و خلاء، گاز مايع و تصفيه آبهای ترش و مراکس پالايشگاه بندرعباس با تکیه بر توان متخصصان این پالایشگاه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بین الملل شركت پالايش نفت بندرعباس،اجرای تعمیرات اساسی مطابق برنامه تدوین شده از قبل و بر اساس هماهنگی های صورت پذيرفته با شركت ملی پالايش و پخش فرآورده هاي نفتی و كسب مجوز های لازم براي يك بازه ۳۵ روزه برنامه ريزی و از اول آبان امسال آغاز شد. 
معاون تولید شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: با وجود تراکم و حجم فوق العاده سنگین کار و گستردگی عرصه پر مخاطره عملیات تعمیرات اساسی، تمهيدات لازم و سازوكار مناسب با بهره گیری و استفاده از کلیه امکانات برای این تعمیرات برنامه ریزی شده است تا با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای تعمیراتی و رعایت الزامات ایمنی، این تعمیرات اساسی صورت گیرد.
مهندس ذاکری افزود: هدف اصلی از انجام اين تعميرات اساسی، آماده سازی واحد های عملياتی مورد نظر برای ادامه كاركرد مستمر و شبانه روزی برای يك دوره فعالیت ديگر و توليد و تامين فرآورده های نفتی با كيفيت مناسب است.
وی گفت: در تعميرات اساسی واحدهای تقطير در جو و خلاء، گاز مايع، تصفيه آبهای ترش و مراکس پالايشگاه بندرعباس، كليه ظروف و برجها، مُبدلها، فن های هوايی، كولرهاي آبي، خطوط لوله، پمپها و كمپرسورها، سيستم های برقی و ابزار دقيق، ايستگاه های كنترل برق و سيستم فِلِر مورد بررسی و ارزيابی قرار می گیرند و تعميرات مورد نياز بر روی آنها انجام می گردد.
معاون تولید شركت پالايش نفت بندرعباس با اشاره به دقت و حساسيت در اجرای تعميرات اساسی افزود: به منظور اجرای اين تعميرات اساسی کلیه برنامه ریزی فرآيندی و اجرایی تهيه و كالاها، اجناس، تجهيزات و دستگاه های مورد نياز تعميرات تامين گرديده است.
مهندس ذاکری با اشاره به انجام كار در دو شيفت بصورت شبانه روزی بمنظور حداكثر بهره گيری بهينه و مطلوب از اوقات شبانه روز و بهره وری بيشتر گفت: در اجرای اين تعميرات اساسی از خدمات ۱۴۹۳ نفر نيروی بيرون از شركت و ۱۲۰۰ نفر از نيروهای داخلی شركت و در مجموع ۲۶۹۳ نفر نيروی اجرایی استفاده می شود.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت نیروی انسانی در این تعمیرات اساسی، علاوه بر معاینه سلامت نیروهایی که از بیرون پالایشگاه جذب می شوند، کلیه نیروهایی که در تعمیرات حضور دارند باید هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.