ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

ماژول‌های اولترافیلتراسیون ساخت داخل در تصفیه‌خانه پالایشگاه اصفهان ارزیابی شد

  • 09 شهریور 1400
  • 09:00
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 2053 بازدید
  • Article Rating
ماژول‌های اولترافیلتراسیون ساخت داخل در تصفیه‌خانه پالایشگاه اصفهان ارزیابی شد


در جهت حمايت سازندگان داخلي صورت گرفت
 

نتیجه چهار ماه ارزیابی عملیاتی پایلوت نیمه صنعتی ماژول های اولترافیلتراسیون ساخت داخل کشور، در تصفیه خانه پساب شهری شرکت پالایش نفت اصفهان مطلوب ارزیابی شد.
رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر افزود: پالایشگاه با هدف حمایت از سازندگان داخلی، طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت‌ دانش‌بنیان به نام مهندسین طراح فرایند کیا  عرضه کننده  انحصاری ماژول‌های غشایی اولترافیلتراسیون کشور و خاورمیانه،  ماژول های غشایی الیاف تو خالی اولترافیلتراسیون تحت برند صنعتی AquArya (آکوآریا )، را به مدت ۴ ماه در تصفیه خانه پساب شهری شرکت مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار داد. ایشان در ادامه گفت: با توجه به خشک سالی های پی در پی در کشور و بحران آب , انجام هر پروژه ای در هر سطحی در زمینه بازیافت آب و استفاده مطلوب از منابع آبی بسیار ارزشمند است.
مرتضی صادقی مدیر تحقیق و توسعه شـــرکت آبتین پارسیان پیشرو آپادانا و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان که کارنامه مطلوبی در ساخت تصفیه خانه فولاد سفید دشت و سامانه اولترافیلتراسیون شهرک صنعتی بوشهر … نیز دارد، اعتماد شرکت پالایش نفت اصفهان به ساخت داخل را بسیار ارزشمند دانست و گفت: به طورحتم حمایت صنایع بزرگی همچون پالایشگاه، از سازندگان داخلی می تواند کشور را به سمت پیشرفت های بیشتر سوق دهد.
مرتضی صادقی درخصوص ماژول غشایی AquArya (آکوآریا) اظهار داشت: فرایند غشایی اولترافیلتراسیون یک فرایند ضروری و لازم در فرایند بازیافت پساب و بازچرخانی آب است. این فرایند قابلیت حذف ذرات معلق و موادکلوئیدی، موجود در آب را دارد و در جهت تولید آب با خلوص بالا و SDI پایین به کار می رود.
وی خروج کامل عوامل بیماری‌زا از آب، پیش‌تصفیه مطلوب اسمز معکوس، نرخ پایین گرفتگی غشا، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و عوامل اکسیدکننده را از مزایای ماژول غشایی آکوآریا برشمرد و افزود: قابلیت شستشوی معکوس دوره‌ای با هدف بهبود عملکرد غشا، مسیر مناسب جریان خارج به داخل برای تولید آب تمیز و حذف نقاط راکد در سمت آب عبوری، داشتن بالاترین سطح غشایی و در نتیجه سرعت و میزان جریان بالاتر از دیگر برتری‌های این ماژول محسوب می‌شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.