یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

سود قابل تقسیم سهامداران شرکت پالایش نفت بندرعباس تعیین شد

  • 28 تیر 1400
  • 17:13
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 1115 بازدید
  • Article Rating
سود قابل تقسیم سهامداران شرکت پالایش نفت بندرعباس تعیین شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت بندرعباس برای سال منتهی به 30 اسفند سال 1399 به ازاء هر سهم 3850 ریال سود تقسیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از روابط عمومی و بین المللی و بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت بندرعباس در تاریخ 27 تیر 1400 با حضور 81 درصدی سهامداران برگزار شد و پس از تصویب صورتهای مالی، با رای اکثریت سهامداران، مبلغ 3850 ریال سود قابل تقسیم هر سهم برای سال منتهی به 30 اسفند سال 1398 تخصیص یافت.

بر اساس این گزارش با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان هرمزگان و مطابق با اطلاعیه ستاد ملی کرونا و سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شرایط برگزاری مجامع، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور حداقلی سهامداران عمده برگزار شد و به منظور اطلاع سهامداران از روند برگزاری مجمع، با اقدامات مناسب و فراهم سازی بسترهای لازم، این مجمع از طریق فضای مجازی، به صورت زنده پخش شد.

در این ابتدای این مجمع مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گزارشی از عملکرد این شرکت در سال 1399 در فرآیند تولید، حجم تولیدات، صورت های مالی، طرح های اجرا شده و در حال اجرا در راستای توسعه پالایشگاه ارائه کردند .

آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح های ارتقاء کیفیت فرآورده های سنگین و احداث واحد های جدید کک سازی و روغن سازی، ساخت 6 مخزن جدید ذخیره سازی فرآورده های نفتی، تامین خوراک نفت خام پالایشگاه از طریق انشعاب خط لوله گوره – جاسک، افزایش 30 هزار بشکه ای ظرفیت پالایشگاه با اجرای طرحی مبتکرانه و بدون نیاز به سرمایه گذاری و همچنین گزارشی از تعمیرات اساسی صورت گرفته در سال 99 در واحد های عملیاتی به منظور تضمین تولید مستمر و با کیفیت فرآورده های نفتی و اقدامات صورت گرفته به منظور حمایت از تولید کنندگان و سازندگان داخلی از مهمترین محورهای گزارش مهندس هاشم نامور در این مجمع بود.  

الزام اجرای طرح ارتقاء کیفیت فرآورده های نفتی سنگین برای تولید مستمر

وی در این مجمع در رابطه طرح مهم و بزرگ ارتقاء کیفیت فرآورده های نفتی سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این طرح با احداث واحدهای جدید برای ارتقاء کیفیت نفت کوره و با انجام مطالعات امکان سنجی و بررسی نوع فرآیندها و الگوهای پالایشی، بر اساس نیازهای 20 سال آینده بازارهای داخلی و بین المللی با تولید مستمر فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر و در نتیجه بهبود عملکرد فنی و اقتصادی پالایشگاه طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به این نکته که این طرح برای ادامه حیات و تولید مستمر پالایشگاه الزامی است افزود: با توجه به افزایش میزان تولید گاز طبیعی در کشور و کاهش مصرف نفت کوره، میزان تولید این محصول را باید کاهش و حداکثر به 10 درصد با گوگرد یک درصد برسانیم.

مهندس نامور با تاکید بر اینکه دانش فنی این طرح در کشور وجود نداشت بیان داشت: با اعتماد و تکیه بر توان و دانش داخلی و با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت کار طراحی بنیادی واحد های فرآیندی آغاز شد و همچنین طراحی سرویسهای جانبی طرح نیز توسط خود متخصصان پالایشگاه انجام شده است و امروز در مجموع در بخش مهندسی طرح 72 درصد پیشرفت داریم.

وی گفت: تولید محصول استراتژیک کک اسفنجی با کیفیت مورد نظر صنایع آلومینیوم سازی کشور، رفع نیاز کشور به واردات این محصول و قطع وابستگی به خارج از کشور و در نتیجه پیشگیری از خروج ارز، افزایش ظرفیت تولید فرآورده های نفتی دارای ارزش افزوده بیشتر و سازگار با محیط زیست، کاهش حداکثری میزان نفت کوره تولیدی، تولید روغن های گرید 2 و 3 و رفع نیاز به واردات این فرآورده از خارج از کشور، افزایش بهره وری و بهبود عملکرد اقتصادی شرکت و ایجاد اشتغال از دستاورهای اجرای این طرح ملی است.

صرفه جویی 44 میلیون دلاری با دریافت نفت خام از خط لوله گوره - جاسک

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به طرح دریافت نفت خام از خط لوله اصلی گوره به جاسک نیز اشاره کرد افزود: در این رابطه مکاتبات با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده هاي نفتی ایران انجام شده و مجوزهای لازم برای انشعاب خط لوله 30 اینچ جهت انتقال نفت خام از خط لوله اصلی گوره به جاسک به طول 38 کیلومتر تا پالایشگاه اخذ شده است.

مهندس نامور تصریح کرد: این طرح موجب تضمین استمرار عملیات تولید فرآورده هاي نفتی و کاهش ریسک های عملیاتی ناشی از کمبود نفت خام ، کاهش هزینه هاي انتقال نفت خام، امکان تغییر کاربري اسکله نفتی موجود در بندرعباس در صورت تأمین نفت خام از طریق خط لوله و استفاده از آن اسکله به منظور صادرات فرآورده هاي تولیدي مازاد پالایشگاه و جلوگیري از آلودگی زیست محیطی دریایی می شود.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی اقتصادی حاصل از اجرای این طرح بالغ بر 44 میلیون دلار در سال است افزود: پس از سالها تلاش، پیگیری و مکاتبات متعدد از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس، طرح احداث خط لوله 30 اینچ انشعابی از خط لوله گوره - جاسک تا تأسیسات میترینگ در شمال پالایشگاه به طول 38 کیلومتر به منظور تحویل نفت خام به عهده شرکت ملّی مهندسی و ساختمان نفت ایران قرار گرفته است و احداث خط لوله 30 اینچ از تأسیسات میترینگ تا اتصال به خط لوله نفت خام ورودی پالایشگاه به طول 5/3 کیلومتر به عهده شرکت پالایش نفت بندرعباس قرار گرفت و تلاش می شود این طرح تا پایان سال 1400 به بهره برداری برسد.

حمایت از توان و ساخت داخل هم سو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: این شرکت در راستای حمایت از ساخت داخل و به منظور حداکثر بهره گیري از توان و ظرفیت تولید شرکت هاي داخلی، ایجاد اشتغال، قطع وابستگی، انتقال و بومی سازي فناوري هاي روز دنیا و جلوگیری از خروج ارز از کشور، تاکنون مقادیر قابل توجهی از اقلام مورد نیاز خود که شامل  21 هزار و 477 قلم قطعه به تعداد کل 9 میلیون و 476 هزار عدد را از تولیدکنندگان و سازندگان داخل کشور خریداري و استفاده کرده است که این اقدام از سال 93 تا 99 موجب 2 هزار و 564 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی شده است.

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص صورتهای مالی و عملکرد شرکت قرائت شد و مجمع براساس گزارش مذکور تکالیف را مشخص و صورتهای مالی برای سال منتهی به 30 اسفند 1399 را تصویب کرد.

در رابطه با رعایت ماده 147 لایحه اصلاحی قانون تجارت، موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی البدل شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 1400 تعیین شد.

گفتنی است در تصمیمات مجمع عمومی روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیر الانتشار برای درج آگهی های قانونی شرکت معرفی شدند.

در این نشست آقای محمد صادقی به عنوان رئیس جلسه، آقایان مصطفی زه تابیان و مهرداد نعمتی به عنوان ناظران جلسه و آقای محمدرضا صدری به عنوان منشی جلسه، اعضاء هیئت رئیسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت بندرعباس را تشکیل دادند. 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.