پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

در پالايشگاه امام خميني شازند محقق شد

  • 05 تیر 1400
  • 13:23
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3525 بازدید
  • Article Rating
در پالايشگاه امام خميني شازند محقق شد

صرفه جويي 16 ميليارد توماني با بومي سازي تعميرات

تعمیر و بازیابی مبدل فشار بالای واحد آيزوماكس توسط كارگروه پژوهشي مهندسين اداره بازرسي فني و همکاری کارکنان اداره تعميرات (کارگاه مرکزی) در شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند منجر به صرفه جويي 16400000000 توماني شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، اين مبدل از نوع فشار بالا و در مسير خروجي راكتورهاي شكست هيدروژني است كه به علت فشار بالا، دما و سرويس خورنده از تكنولوژي بالايي در ساخت مواد اوليه و نيز طراحي اجزاي آن استفاده شده است.

تمايز اين مبدل با ساير مبدل هاي واحدهاي فرآيندي اين است كه تيوب شيت اين مبدل به همراه Channel يكپارچه است و به روش فورج سنگين توليد شده كه همين مشخصه، تأمين و ساخت متريال اوليه را دشوار و هزينه بر كرده است، ضمناً ساخت مجموعه Channel و تيوب شيت اين مبدل انحصاراً توسط شركت هاي خارجي صورت مي گيرد.

به گفته پژوهشگران اين طرح، پس از بررسي هاي انجام شده و مشاهده ترك هايي در سطح تيوب شيت و سوراخ شدگي تيوب ها، عمليات بازيابي اين مبدل در دستور كار قرار گرفت.

اين درحالي است كه علي رغم وجود چالش هاي متعدد جهت مرتفع ساختن مشكلات فني ايجاد شده در اين مبدل، مهندسين توانمند اداره بازرسي فني شركت با تكيه برتوان فني و تجهيزاتي پالايشگاه، بدون بهرهگيري از هيچگونه خدمات فني- تعميراتي و هزينه مالي بيرون از شرکت، دستگاه مذكور را با موفقيت به چرخه توليد بازگرداندند.

از دستاوردهاي مهم اين پروژه پژوهشي مي توان به ايجاد خودباوري در مجموعه پالايشگاه در راستاي مواجهه با موارد مشابه، دستيابي به دانش فني تعمير مبدلهاي High Pressure و تجهيزات نظير آن از نظر نوع متريال و توليدشده به روش فورج سنگين (مانند راكتور، فن هاي هوايي فشاربالا و...) داخل پالايشگاه اشاره كرد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.