شنبه 08 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

پایان تعمیرات اضطراری واحد هیدروژن پالایشگاه نفت بندرعباس

  • 27 آذر 1399
  • 10:18
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3004 بازدید
  • Article Rating
پایان تعمیرات اضطراری واحد هیدروژن پالایشگاه نفت بندرعباس


تعمیرات اضطراری واحد هیدروژن شرکت پالایش نفت بندرعباس با تلاش شبانه روزی متخصصان این شرکت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ این تعمیرات به منظور بهبود عملکرد واحد هیدروژن در جهت حفظ ظرفیت تولید، با همت و تلاش متخصصان پالایشگاه بندرعباس بصورت شبانه روزی و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی مقابله با کرونا و رعایت کامل نکات ایمنی انجام شد.

معاون تولید شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تعمیرات اضطراری واحد هیدروژن در مدت 12 روز انجام شد و در این دوره از تعمیرات بیشترین حجم کار بر روی کوره و تعویض کاتالیستهای آن با هدف بهبود راندمان کوره در این واحد صورت گرفت.

مهندس ذاکری با اشاره به این که کوره واحد هیدروژن دارای 328 عدد تیوب است که داخل هر کدام از این تیوب ها 82 کیلوگرم کاتالیست وجود دارد افزود: در این تعمیرات اساسی ابتدا کاتالیست همه تیوب ها به روش دستی تخلیه گردید و برای اولین بار از روش مکانیزهUNIDENSE  تیوب های در دو مرحله 70 و 100 درصد شارژ گردید و پس از تست اختلاف فشار مورد تائید قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه حساسیت گاز هیدورژن و همچنین دمای بالای کوره که 700 درجه سانتی گراد است، همه اتصالات باز شده و پس از تمیزکاری مورد تست های مایع نافذ (PT ) قرار گرفت و همچنین علاور بر کوره بر روی سایر تجهیزات ازجمله سه عدد مبدل حرارتی و همچنین پمپ ها و شیر آلات، لوله های ارتباطی و سیستم PSA نیز فعالیت تعمیراتی صورت گرفت.

گفتنی است در واحد هیدروژن، هیدروژن برای عملیات واکنش در واحد آیزوماکس توسط گاز طبیعی و بخار آب تولید شده و در سیستم PSA خالص سازی و با درجه خلوص 99.9 درصد برای مصرف در راکتورهای واحد آیزوماکس مورد استفاده قرار می گیرد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.