پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

احداث ايستگاه پمپاژ و تصفيه خانه پساب شاهين شهر در شركت پالايش نفت اصفهان

  • 12 آذر 1396
  • 10:18
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3534 بازدید
  • Article Rating
احداث ايستگاه پمپاژ و  تصفيه خانه پساب شاهين شهر در شركت پالايش نفت اصفهان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، با توجه به بحران عمومی آب در سراسر کشور و حفظ و صیانت از منابع کشور در جهت استفاده از پساب آب و بازچرخانی پساب فاضلاب شاهين شهر، شرکت پالايش نفت اصفهان براي نخستين بار در ايران و با بهره گيري از تكنولوژي هاي روز دنيا، طي قراردادي با سازمان آب منطقه اي اصفهان مبادرت به خريد انشعاب پساب به ميزان ۲۱۰ ليتر بر ثانيه نموده است.

این شرکت برای اجرای تاسيسات و زير ساخت انتقال و تصفيه پساب مذکور در سه فاز اقدام  به برگزاري  مناقصه محدود و شناسايي و عقد قرارداد با پيمانکاران و مشاوران واجد صلاحيت نموده است: فاز ۱ ) طراحي خط انتقال پساب با شركت هيدور پارس بصورت  E فاز ۲ )خريد،اجرا و نظارت كارگاهي  خط انتقال پساب با شركت فراسان و ري آب به صورت  PC با هزينه اي  بالغ بر ۷ميليارد ريال فاز ۳) طراحي ، خريد و  اجراي احداث ايستگاه پمپاژ و تصفيه خانه با شركت آبسان زلال خاور ميانه بصورت EPC  با مبلغ ۵۰ ميليارد ريال. 

   تصفیه پساب شاهین شهر با همکاری يک شرکت دانش بنيان در دو مرحله پمپاژ پساب از تصفيه خانه شاهين شهر و ساخت ايستگاه تصفيه خانه در شركت پالايش نفت اصفهان در زميني با مساحت ۸۰ × ۱۴۰ مترمربع و پيش بيني تصفيه پساب با سرعت ۵۰۰ ليتر بر ثانيه با احتساب طرح هاي بهينه سازي اجرايي شده است . انتقال اين پساب، توسط ۱۰ كيلومتر خط انتقال با لوله هاي ۷۰۰ GRP ساخته شده ، مرتبط مي باشد كه پس ازاتمام تصفيه خانه پالايشگاه، تصفيه پساب شاهين شهر با سرعت ۲۱۰ ليتر برثانيه عملياتي خواهدشد .

فاز های ۱ و ۲ این طرح، در بهمن ماه ۹۵ با موفقیت، تحويل موقت شده است و فاز ۳ طرح مذکور از بهمن ماه ۱۳۹۵  آغاز شده و تاکنون ۵۹% پيشرفت داشته است. همچنين، از لحاظ برنامه اي اين پروژه بايد در مهر ماه ۹۷ بهره برداري شود که با نظر به اهميت و ضرورت راه اندازي اين پروژه حياتي، اداره مهندسي و پروژه هاي شركت پالايش نفت اصفهان تمامي تلاش و مساعدت هاي قراردادي لازم را به عمل آورده است تا حداقل ۲ ماه زودتر از زمان موعد ( مرداد ماه ۹۷ ) شاهد بهره برداري  اين پروژه باشيم. 

 

 

منبع : روابط عمومی پالایشگاه نفت اصفهان

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.