دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

تعمیرات اساسی واحد بنزین سازی پالایشگاه لاوان با موفقیت به اتمام رسید

  • 12 آذر 1396
  • 12:09
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3484 بازدید
  • Article Rating
 تعمیرات اساسی واحد بنزین سازی پالایشگاه لاوان با موفقیت به اتمام رسید


تعمیرات اساسی واحد کاتالیستی بنزین سازی پالایشگاه لاوان با تلاش متخصصان این پالایشگاه، در موعد مقرر و طبق برنامه  به پایان رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ، مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان  با اعلام این خبر گفت :عملیات تعمیرات اساسی این واحد بنزین سازی  پس از چهار سال فعالیت مستمر و با هدف افزایش راندمان و عملکرد دستگاه‌ها و تجهیزات آغاز شده بود که  با تلاش کارکنان این تعمیرات اساسی با موفقیت کامل  و بدون حادثه ،طبق برنامه پیش بینی شده به اتمام رسید .
محمد علی اخباری افزود : با وجود تراکم و حجم سنگین کار و گستردگی عرصه پرمخاطره عملیات تعمیرات اساسی، شرکت پالایش نفت لاوان  توانست با اتخاذ تمهیدات موثر، ایجاد ساختار، سازماندهی، ساز و کار مناسب بهره‌گیری از نظام تعمیرات برنامه‌ریزی شده، انجام اقدامات پیشگیرانه، پایش، تجزیه و تحلیل مستمر و منظم نتایج فعالیت‌های انجام شده در هر روز، این عملیات مهم و حساس را با موفقیت و صحت و سلامت کامل و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای به انجام برساند.
تمام پرسنل داخلي و پيمانکاري شاغل در تعميرات اساسي، قبل از آغاز به کار تعميرات اساسی، دوره آموزشي ايمني را زيرنظر اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست پالايشگاه لاوان  گذرانده‌ بودند.
هدف اصلی از انجام این تعمیرات اساسی، آماده‌سازی واحدهای عملیاتی مورد نظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه‌روزی برای یک دوره چهارساله دیگر و تولید و تامین فرآورده‌ بنزین با کیفیت مناسب است ، به گونه‌ای که شایسته صنعت عظیم پالایش کشور و پاسخگوی اهداف متعالی نظام اسلامی باشد.
در تعمیرات اساسی واحدتبدیل کاتالیستی بنزین سازی پالایشگاه لاوان، کلیه ظروف و برج‌ها ، تیوبها ،، مبدل‌ها، فن‌های هوایی، کولرهای آبی، خطوط لوله، پمپ‌ها و کمپرسورها، سیستم‌های برقی و ابزار دقیق و ایستگاه‌های کنترل برق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند و تعمیرات مورد نیاز بر روی آنها انجام شد.
اجرای این تعمیرات اساسی از قبل برنامه‌ریزی شده بود و در مدت دو سال گذشته، جلسات متعدد و مستمر اجرای تعمیرات با حضور مدیران و مسئولان شرکت برگزار و نقشه‌های فرآیندی و اجرایی تهیه و کالاها، اجناس، تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز تعمیرات تامین شده بود.
ساز وکار مناسب، استفاده از اهرم‌های نظارت و کنترل و اقدامات پیشگیرانه، تجزیه و تحلیل مستمر فعالیت‌های انجام شده در مقایسه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر روز، توجه به رویکرد مدیریت تغییر در طول اجرای تعمیرات اساسی، تکیه بر اطلاعات قابل اطمینان، رصد کردن کامل و دقیق فعالیت‌ها، تعامل مناسب و همکاری مطلوب و همه جانبه کارکنان واحدهای درگیر در تعمیرات اساسی و بهره‌گیری موثر از خرد جمعی، زمان‌سنجی و انجام کار به صورت موازی و هم‌زمان در دو شیفت به صورت شبانه‌روزی از جمله دلایل پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی در این مدت بود.
یکی از مهمترین ویژگی‌های این تعمیرات اساسی اجرای آن بدون هیچ‌گونه حادثه بوده است که  در این  تعمیرات اساسی رعایت اصول ایمنی ،بهداشت و محیط زیست در دستور کار قرار گرفت و به این منظور جلسه‌های ایمنی در ابتدای شروع هر شیفت کاری به منظور ارائه راهنمایی‌های انجام کار به روش ایمن و اصولی و تذکر جهت پیشگیری از بروز مخاطرات و کاهش و حذف آنها در حین کار و انجام پایش و کنترل فعالیت‌ها و همچنین پیشگیری از بروز حوادث و ایجاد انگیزه از طریق تشویق نیروهای شاغل در تعمیرات اساسی که وظایف خود را با کیفیت مطلوب انجام داده و با مراعات اصول ایمنی ،بهداشت و محیط زیست ، موازین و مقررات  از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کرده‌اند، برگزار شد .
اقدام‌های از قبل پیش‌بینی شده از سوی اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات، کنترل همه جانبه و دقیق عملیات حساس تعمیرات اساسی به منظور پیشگیری از هرگونه خطای احتمالی و انجام نظارت‌ها و مراقبت‌های دائمی در حین کار، برگزاری منظم جلسات هماهنگی پیشرفت کار به صورت روزانه برای کنترل و پایش پیشرفت کار، بررسی شرایط واقعی پیشرفت تعمیرات اساسی در قیاس با برنامه پیش‌بینی شده، نظارت موثر و مستمر کارکنان اداره‌های حراست و  بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همه بخش‌های تعمیرات اساسی انجام شد .

 

 

منبع: روابط عمومی پالایشگاه نفت لاوان

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.