شنبه 15 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

آغاز تعميرات اساسي واحدهاي آیزوماکس، هیدروژن و آمین پالايشگاه نفت بندرعباس

  • 03 آذر 1396
  • 09:05
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3719 بازدید
  • Article Rating



تعميرات اساسي واحدهاي آیزوماکس، هیدروژن و آمین شركت پالايش نفت بندرعباس با تاکید بر رعایت مقررات HSE آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، تعميرات اساسي اين واحدها طبق برنامه ريزي هاي از پيش تعيين شده و بر اساس دستور العمل های عملکردی این واحد های عملیاتی و با هدف بررسی و بهینه سازی تجهیزات فرآیندی انجام مي شود.

مدير عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با هماهنگي هاي انجام شده با شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي كشور براي اين تعميرات 34 روز زمان در نظر گرفته شده است كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، حداكثر بهره گيري از زمان و انجام كار به صورت شبانه روزي و با همت و تلاش كاركنان سخت كوش پالايشگاه و بر اساس استاندارد و مراعات اصول، موازين و قوانين بهداشت، ايمني و محيط زيست، این كار حساس و عظيم را انجام دهيم.

آقاي مهندس رمضانپور افزود: در اين تعميرات هزار و 500 نفر از نيروها و متخصصان داخلي پالايشگاه حضور دارند و در حدود هزار و 500 نفر نيز از نيروهاي خارج از پالايشگاه براي انجام تعميرات جذب شده اند.

وي در رابطه با حجم كار تعميرات اساسي گفت: كليه دستگاه ها، تجهيزات، ظروف، مبدلها و خطوط لوله اين واحدها مورد بررسي قرار گرفته و تعميرات اساسي مي شوند و بيشتر حجم كار تعميرات بر روي كوره ها، مبدلهاي حرارتي، پمپ ها و كمپرسورهاي اين واحد ها خواهد بود.

مدير عملیات شركت پالايش نفت بندرعباس تصريح كرد: در این دوره از تعمیرات کاتالیست های راکتورهای واحد آیزوماکس و هیدروژن تخلیه و تعویض می شود و همچنین 16 باندل فن هوایی واحد آیزوماکس نیز بطور کامل با فن های جدید جایگزین می شود.

مهندس رمضانپور افزود: تعویض کاتالیست های واحد آیزوماکس پس از یک دوره پنج ساله انجام می شود که این خود یک رکورد در استفاده از کاتالیست است و نشانه راهبری بسیار مناسب، نظارت دقیق و کنترل شرایط عملیاتی از سوی همکاران در اداره های مهندسی و بهره برداری است.

وی گفت: همچنین در این دوره پنج ساله، با تلاش همکاران موفق شدیم ظرفیت واحد آیزوماکس را با شناسایی و ارزیابی پتانسیل های موجود و کنترل پارامترهای عملکردی سه هزار و 600 بشکه افزایش دهیم و به 31 هزار و 600 بشکه در روز برسانیم.

مدير عملیات شركت پالايش نفت بندرعباس تاکید کرد: براي اجراي اين تعميرات اساسي برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته و دستگاهها، تجهيزات، امكانات و كالاهاي مورد نياز تهيه شده است و جلسه هاي تخصصي بسياري بصورت مستمر در طول ماههاي گذشته برگزار شده است.

مهندس رمضانپور افزود: با توجه به ذخيره سازي فرآورده هاي توليدي و هماهنگي هاي صورت گرفته با شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي هيچ گونه مشكلي در رابطه با تامين فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور ايجاد نمي شود.

وي گفت: تعميرات اساسي واحد هاي پالايشي بدون شك يكي از فعاليتهاي بسيار حساس است كه با هدف تضمين استمرار عمليات توليد فرآورده هاي نفتي، بصورت دوره اي انجام مي شود و لازمه رسيدن به موفقيت در انجام آن و آماده نمودن واحدهاي عملياتي برای يك دوره عملیاتی ديگر برنامه ريزي، كنترل، نظارت، انجام كار بر اساس استانداردها و مراعات مقررات بهداشت، ايمني و محيط زيست بمنظور حفظ سلامت نيروي انساني شاغل در تعميرات و همچنين صيانت از تأسيسات، تجهيزات و اموال است.

شركت پالايش نفت بندرعباس 18 درصد فرآورده هاي نفتي كشور از جمله، بنزين، گاز مايع، نفت گاز، نفت سفيد و محصولاتي مانند سوخت جت، نفتاي سنگين صادراتي، نفت كوره و گوگرد را توليد مي كند.

 

منبع : روابط عمومی پالایشگاه بندرعباس

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.