یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

در جلسه توجیهی اکسنس فرانسه در شرکت ملی پالایش و پخش محقق شد:

  • 05 آذر 1396
  • 08:44
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3773 بازدید
  • Article Rating
در جلسه توجیهی اکسنس فرانسه در شرکت ملی پالایش و پخش محقق شد:

 

معرفی تکنولوژی H-OIL به منظور کاهش و ارتقای نفت کوره تولیدی در پالایشگاه ها


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، در این جلسه توجیهی که با حضور آرمان مقدم، مدیر برنامه ریزی تلفیقی و جمعی از مدیران پالایشگاه های کشور و نمایندگان شرکت اکسنس (AXENS) فرانسه برگزار شد، تکنولوژی H-OIL  به منظور کاهش و ارتقای نفت کوره تولیدی پالایشگاه ها و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بیشتر معرفی شد.

از طریق تکنولوژی H-OIL که هیدروکراکینگ ته مانده های سنگین است، با استفاده از راکتور غوطه ور (بستر سیال) و در حضور هیدروژن و کاتالیست موردنظر، ته مانده های سنگین در حدود 77 درصد به فرآورده های سبک و با ارزش از جمله سوخت جت، نفت گاز، بنزین و نفت سفید و ال.پی.جی تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این از طریق این تکنولوژی، کیفی سازی محصولات با کاهش میزان فلزات و گوگرد و نیتروژن میسر می گردد، تکنولوژی H-OIL برای پالایشگاه هایی که خوراک آن فلزات بیشتری داشته باشد، مناسب بوده و استفاده از این تکنولوژی برای پالایشگاه های آبادان، بندرعباس و تبریز در حال مطالعه می باشد.

 

تکنولوژی موردنیاز برای تولید محصولات با ارزش تر در پالایشگاه ها بر اساس کیفیت خوراک ورودی هر پالایشگاه تعیین می شود که برای مثال در پالایشگاه اصفهان به دلیل میزان کم فلزات و نیتروژن و CCR (ترکیبات حاوی کربن زیاد) الگوی پالایشی HI-WALL  و RFCC پیشنهاد شده است.

با اجرای تکنولوژی های یاد شده، کیفیت محصولات تولیدی در پالایشگاه ها به میزان قابل ملاحضه ای افزایش خواهد یافت.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.