شنبه 15 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

مسئوليت پذيري را در گستره تاريخ و زمان سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم

  • 24 آبان 1396
  • 08:39
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 4231 بازدید
  • Article Rating
مسئوليت پذيري را در گستره تاريخ و زمان سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم

 

مراسم یادواره شهدای گرانقدر شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور فرمانده سابق نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و مسئولين کشوري و استاني، مديران، کاركنان و خانواده معظم شهداي اين شركت برگزار گرديد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، در این مراسم فرمانده سابق نیروی دريايي  و مشاور فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران   با بيان اينکه استان و شهر اصفهان محل استقرار مجاهدان و شهر علما، دانشمندان و فرهيختگان است،  گفت: خاک اصفهان تربت پاک شهداست. اصفهان خاستگاه تربيتي شهداي دوران دفاع مقدس است.

    امیر دریادار سجاد کوچکی بادلاني  با اشاره به آيه ۲۱ سوره توبه اظهار داشت: در اين آيه سه معادله وجود دارد. اول: شهيد هر آنچه که در مالكيت خود دارد خالصانه به محضر ربوبي تقديم مي كند و در مقابل اين اعطاء، خداوند مي فرمايد: من بهشتم را در اختيار شهيد مي گذارم. در معادله دوم: خداوند مي فرمايد: من بهشتي در سايه جهاد و شمشير به تو مي دهم. اين بهشت با ارزش جان تو برابر است. اين بهشت عند ربهم است.

وی  تسلیم در برابر تسلیم را معادله سوم مستخرج از اين آيه عنوان نموده و ادامه داد: اگر انسان شهادت را انتخاب کرد و تمام مايملک خود را به خداوند منان تقديم کرد در اين مسير ديگر شهيد نيست كه به سمت بهشت مي رود، بلكه بهشت به سمت ايشان مي رود.

      دریادار کوچکی  در بخش دیگري از سخنان خود،  نمايي از شهداي نفت را به تصوير کشيد و افزود: در زمان جنگ شهداي نفت جان بر كف در جهت توليد سوخت موردنياز كشور و حتي صادرات، فعاليت مي كردند. 

        وی با اشاره به اسارت شهید تندگویان و آسيب هاي جدي دشمن به جسم و روح آن بزرگوار ، وزير نفت دوران جنگ را يک فرد عمل گرا و  پيشتاز توصيف کرد و اذعان داشت: وي تنها وزيري بود که ستاد صنعت نفت را به خط مقدم جبهه عليه باطل وارد نمود.

دریادار کوچکی محور وحدت در کشور را خانواده شهدا دانست و افزود: نقش همگرایي شهداي نفت و نيروهاي مسلح در ثبات و استحكام نظام و جمهوري اسلامي ، غير قابل جايگزين است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده شهدا را نبايد فراموش کرد، خطاب به كاركنان پالايشگاه اصفهان

 تصریح نمود: عزیزان شرکت نفت؛ خانواده شهدای نفت؛  اگر شما نبوديد ما نمي توانستيم در جنگ پيروز شويم، ارج و ارزش شهداي شما کمتر از شهداي نبرد نيست.

دریادار کوچکی در پایان سخنان خود به مسئوليت پذيري و هماهنگي رزمندگان اسلام در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: پيام شهدا به ما اين است كه مسئوليت پذيري را در گستره تاريخ و زمان سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم. 

رونمایی از کتاب پروانه ها در آتش که با حمایت مديريت و همکاري  شوراي فرهنگي، روابط عمومي و روابط كار ،مددكاري اجتماعي و امور ايثارگران شركت پالايش نفت اصفهان؛ به نويسندگي حسينعلي محمدي تهيه و چاپ گرديده، از برنامه هاي اين مراسم بود. محتواي كتاب: معرفي شركت، نمونه افتخارات، تاريخچه پالايشگاه اصفهان در يك نگاه، نقش پالايشگاه در دفاع مقدس و هچنين ارائه بيوگرافي ۱۵ شهيد شركت  و درج خاطراتي از اين عزيزان است.  

مداحی، پخش کلیپ مربوط به شهدای پالايشگاه و گلباران محل يادبود شهداي عزيز شرکت پالايش نفت اصفهان از ديگر برنامه هاي اين مراسم معنوي بود.

 

منبع: روابط عمومی پالایشگاه اصفهان

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.