پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

بازدید هیأت ویژه مجلس از پالایشگاه نفت تهران / بررسی گزارش آتش سوزی پالایشگاه در کمیسیون انرژی

  • 07 آبان 1396
  • 23:30
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3306 بازدید
  • Article Rating
بازدید هیأت ویژه مجلس از پالایشگاه نفت تهران / بررسی گزارش آتش سوزی پالایشگاه در کمیسیون انرژی


هیأت ویژه مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه نفت تهران پس از وقوع حادثه حریق بازدید کرد.

بازدید اعضای مجمع نمایندگان تهران از پالایشگاه نفت تهران


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، اعضای هیأت ویژه بررسی حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران که بنابر دستور رییس مجلس شورای اسلامی از چهار کمیسیون تخصصی مجلس تشکیل شده اند، عصر امروز (یکشنبه، 7 آبان ماه) از محل وقوع حادثه در پالایشگاه بازدید کردند.

 

گفتنی است؛ عدل هاشمی‌پور عضو کمیسیون انرژی مجلس در جلسه با مدیران پالایشگاه نفت تهران گفت: باید توجه داشت متأسفانه در کشور تجربیات اتفاقات ناگوار در بخش صنعت وجود دارد اما از خطاها عبرت گرفته نمی‌شود بنابراین باید گزارشی کارشناسی و جامع در خصوص آتش سوزی یکی از واحدهای پالایشگاه تهران آماده و به کمیسیون انرژی مجلس ارائه شود.

 

هاشمی پور افزود: در صنعت کارها به صورت سنتی، جزیره‌ای و سلیقه‌ای انجام می‌شود که این قابل پذیرش نیست نکته دیگر اینکه باید به حقوق خانواده‌ حادثه‌دیدگان توجه شود.

 

امیر حسنخانی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در این نشست گفت: این موضوع که بررسی‌ها در پالایشگاه تهران به صورت به روز شده نباشد، قابل قبول نیست چرا که امروز سیستم‌های کنترلی باید ارتقاء یافته باشند.

 

محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست اظهار داشت: در این پالایشگاه اقدامات نظارتی کافی نبوده و احساس می‌شود در زمینه آموزش کارکنان ضعف وجود داشته و خطای انسانی در وقوع این حادثه بارز است.

 

رضازاده عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز در این رابطه گفت: متأسفانه وقوع اتفاقات باعث نمی‌شود که برنامه ریزی جدی برای جلوگیری از اتفاقات دیگر شود. نکته دیگر اینکه باید مدیر خاطی تنبیه شود و موضوع به صورت شفاف روشن شود که علت حادثه چه بوده است. اگر سهل انگاری صورت گرفته باید مدیر مربوطه پاسخگو باشد.

 

بهرام نیا عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر لزوم تهیه گزارش کارشناسی شده در زمینه علت وقوع حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران تأکید کرد.

 

لازم به ذکر است هنگی مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در این جلسه گزارشی از حادثه آتش‌سوزی به نمایندگان مجلس ارائه کرد و اظهار داشت که گزارش نهایی در روزهای آتی تهیه خواهد شد. همچنین از سوی وزارت نفت نیز این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.