شنبه 01 اردیبهشت 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام شرکت پالایش نفت تبریز (پالایشگاه تبریز) برگزار شد.

  • 07 مرداد 1398
  • 14:55
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3579 بازدید
  • Article Rating
مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام شرکت پالایش نفت تبریز (پالایشگاه تبریز) برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 29 اسفند سال 97 شرکت پالایش نفت تبریز در روز دوشنبه 31 تیرماه 98 با حضور بیش از 93 درصد از سهامداران  این شرکت در تبریز برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت تبریز مدیرعامل پالایشگاه تبریز در  این نشست گفت : در این مجمع پرداخت سود سهام به ازاء هر سهم برای صاحبان سهام شرکت به مبلغ  2400 ریال تقسیم شد.
 مهندس غلامرضا باقری دیزج  همچنین از تصویب و تایید صورت های مالی سال 97 شرکت پالایش نفت تبریز در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت خبر داد .
وی گفت : براساس گزارش بازرس قانونی تمامی عملکردها و صورت های مالی این شرکت منتهی به 29 اسفند ماه 97 به نحو مطلوب و مطابق با استاندادهای جاری انجام گرفته است.
وی در باره موفقیت ها و عملکرد شرکت در بازه زمانی یاد شده یاد آوری کرد :  دراین مدت با اجرای رویکردهای ابتکاری  و تلاش همکاران، تنوع محصولات تولیدی شرکت از 13 نوع فرآورده به 40 نوع فرآورده افزایش یافته و برند سازی محصولات نیز برای نخستین بار با خلق لوگوی اختصاصی ARIA TZ.O.R.C (آریا تی زورک) عملیاتی شده است.
مدیرعامل پالایش نفت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین دستاوردهای فنی شرکت در مدت یاد شده را موفقیت شرکت در راه اندازي واحد ايزومريزاسيون نفتاي سبك بدون سرمايه گذاري عمده و تبدیل كل بنزين تولیدی شرکت به استاندارد یورو 5 ، راه اندازی واحد گوگردزدایي گازوئیل و تولید گازوئیل یورو 5 ، کاهش ضایعات از  54 صدم درصد وزنی نسبت به نفت خام پالایشی به 46 صدم درصد و کاهش دو درصدی اندیس انرژی ، بیان کرد.
باقری دیزج یاد آوری کرد : تولید و عرضه بنزین و گازوئیل با استانداردهای یورو 5 به گونه ای مدیریت شده که علاوه بر رعایت الزامات حاکمیتی، استانداردهای کیفی سازی، سود اقتصادی و ارزش افزوده را برای شرکت به ارمغان آورده است و کشورهای همسایه بسیار مشتاقانه متقاضی این محصولات هستند . 
به گفته وی با اجرا و راه اندازی طرح های یاد شده افزون بر 100 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در شرکت به عمل آمده است.
باقری درارتباط با فعالیت های حقوقی شرکت تصریح کرد : در این باره برای حدود 100 هکتار از اراضی داخل محدوده عملیاتی شرکت سند مالکیت تک برگ اخذ شده  است ،‌همچنین با رای قطعی دادگاه از 19هزار متر مربع زمین دیگر این شرکت واقع در ایل گلی تبریز رفع معارض گردیده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ، تسویه حساب تمامي تسهیلات بانكي ، تسویه حساب اقساط خرید سهام پتروشیمي تبریز و بهره مندی از مشوق مالي به مبلغ 84 میلیارد تومان و نیز اخذ طلب مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادلاتي فروش فرآورده های ویژه درسه ماهه سوم سال 1391 به مقدار 73 میلیارد تومان را از دیگر فعالیت های شرکت در حوزه ی مالی در مدت یاد شده را اعلام کرد.
اشاره به طرح جامع پالایش نفت تبریز بخش پایانی گزارش مدیرعامل این شرکت بود،  وی گفت : این طرح در راستای کاهش تولید نفت کوره و با هدف ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی شرکت اجرا می شود و با بهره برداری کامل آن ، پالایشگاه تبریز در میان رقبای خارجی و داخلی به جایگاه واقعی خود دست خواهد یافت .
وی هزینه صرف شده برای مطالعات اولیه این طرح را  یک ميليون يورو و هزینه بجز طراحی بنیادی و اخذ دانش فنی آن را حدود 11میلیون دلار ذکر کرد و ادامه داد هزینه اجرای کل طرح حدود یک و نیم میلیارد دلار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز دریافت تندیس طلایی چهارمین همایش رعایت حقوق مصرف کنندگان ،‌کسب دیپلم افتخار جایزه جهانی کارآفرینی ومدیریت مدرن از بنیاد اروپایی توسعه مدیریت EIU ، کسب مدال برنز دومین جایزه ملی مسوولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی کشور در حوزه بهترین عملکرد کسب و کار مسوولانه ،‌ بهبود و توسعه پایدار و کسب رتبه اول HSE شرکتهای پالایشی کشور را از دیگر افتخارات و موفقیت های پالایشگاه تبریز در سال 1397 عنوان نمود.
در این مجمع روزنامه های دنیای اقتصاد و عصر آزادی به عنوان روزنامه های رسمی شرکت و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی رازدار به عنوان بازرس علی البدل شرکت برای سال مالی 1398 انتخاب شدند .
در ادامه این نشست و براساس اعلام قبلی، مجمع عمومی فوق العاده شرکت پالایش نفت تبریز ، با حضور همان تعداد برگزار شد و تنها دستور کار آن در خصوص اعطای مجوز فعالیت شرکت در زمینه امور آزمایشگاهی و کنترل کیفت بود که به تایید رسید و به ماده دو اساسنامه شرکت اضافه گردید.
شركت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان ،‌ شرکت های سرمايه گذاري سهام عدالت استان زنجان ، شركت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي ايران ،  شركت سرمايه گذاري هامون سپاهان (سهامي عام) ،  شركت خدمات مديريت هامون سپاهان (سهامي خاص) و اشخاص حقیقی از جمله سهامداران شرکت نفت پالایش تبریز می باشند.

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.