جمعه 10 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

انتقال فنآوری بازیافت لجن های نفتی به سایر صنایع نفتی

  • 11 تیر 1398
  • 16:12
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3541 بازدید
  • Article Rating
انتقال فنآوری بازیافت لجن های نفتی به سایر صنایع نفتی

میزان ضایعات پالایشگاه کرمانشاه به طور میانگین 500 تن در ماه است که از این میزان به طور تقریبی 400 تن مربوط به ضایعات مجاز و 100 تن مربوط به ضایعات غیر مجاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، ناصر عاشوری قلعه رودخانی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در خصوص تأثیر انجام پروژه بازیافت لجن در پالایشگاه کرمانشاه و میزان سرمایه گذاری انجام شده در آن  گفت:میزان ضایعات پالایشگاه کرمانشاه به طور میانگین 500 تن در ماه است که از این میزان به طور تقریبی 400 تن مربوط به ضایعات مجاز و 100 تن مربوط به ضایعات غیر مجاز است .

عاشوری تصریح کرد: با احداث واحد بازیافت لجن های نفتی  به طور میانگین 25 تن درماه از ضایعات که از تخلیه مخزن نفتی حاصل شده اند بازیافت شده و به  محصول نفت کوره افزوده می‌شود.

به گفته وی، اکثر تجهیزات مورد نیاز جهت احداث واحد بازیافت لجن های نفتی از موجودی انبار پالایشگاه تامین شده است و تنها ماده مصرفی کاتالیست کامپوزیتی است.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی با تاکید بر اینکه تمام پارامترهای زیست محیطی مورد سنجش شامل  پارامترهای خروجی پساب، دودکش ها ، صدای محیطی ، هوای محیطی توسط آزمایشگاههای معتمد سازمان حفاظت محیط زیست در محدوده ضوابط و استانداردهای زیست محیطی قرار داشته است، گفت: پالایشگاه کرمانشاه با توجه به اقدامات زیست محیطی انجام شده در سنوات گذشته از جمله سال های 95 و 96 به عنوان صنعت سبز کشور برگزیده شده است.

وی از انجام فعالیت های متعدد به منظور کاهش آلایندگی خطوط تولید در پالایشگاه کرمانشاه خبر داد و گفت:پایش و کنترل تمام پارامترهای زیست محیطی مطابق دستورالعمل خوداظهاری،نصب و راه اندازی سیستم های پایش آنلاین بر روی خروجی سیستم تصفیه پساب صنعتی، نصب و راه اندازی سیستم های پایش آنلاین بر روی دودکش کوره H-101 ، حفظ و نگهداری و توسعه بیش از 21 هکتار فضای سبز ، استفاده از پساب خروجی از سیستم تصفیه خانه پساب صنعتی آبیاری فضای سبز از جمله مهمترین اقدامات برای کاهش آلاینده های زیست محیطی بوده است.

عاشوری، استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت در کوره ها و دیگ های بخار و به استاندارد رساندن خروجی دودکش های موجود،شناسائی و ارزیابی تمامی جنبه های زیست محیطی همچنین انجـام اقدامات اصلاحـی لازم برایکاهش و کنترل جنبه های زیست محیطی بارز، Double seal  کردن سقف مخازن با هدف کاهش میزان تبخیر مواد فرار هیدروکربنی ،استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی از جمله ISO 14001 : 2015 ،مدیریت تمام پسماندهای تولیدی شامل پسماندهای عادی ، صنعتی و ویژه ،ترویج فرهنگ زیست محیطی و برگزاری دوره های آموزشی از دیگر فعالیت های این پلایشگاه برای کاهش آلاینده های زیست محیطی عنوان کرد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، طرح های جدیدی در سال های اخیر برای بهبود عملکرد پالایشگاه کرمانشاه در دست اقدام است که از جمله آنها می‌توان به تعویض برنرهای کوره 101، تولید محصول هگزان (گرید پلیمر)، احداث واحد تقطیر در خلاء، مطالعات احداث واحد های کیفی سازی و افزایش ظرفیت محصولات پالایشگاه نام برد.

وی با ابراز علاقه مندی برای امکان استفاده از تسهیلات مالی بین المللی گفت: در حال حاضر واحد های کیفی سازی که واحدهایی برای حفظ بهتر محیط زیست هستند، به مبلغی بالغ بر 300 میلیون دلار سرمایه نیاز دارند. که با احداث این واحدها می‌توان بنزین با آروماتیک پایین و اکتان بالاتر ، نفت کوره ای با گوگرد بسیار پایین ، نفت گازی با گوگرد زیر50ppm تولید کرد که همگی در راستای حفظ محیط زیست است .

عاشوری با بیان اینکه پالایشگاه کرمانشاه تنها پالایشگاه سبز کشور است، تصریح کرد: انتقال فن آوری بازیافت لجن اقدام بارز زیست محیطی این شرکت است.در حالیکه می توانست مانند سایر صنایع فن آوری خود را مخفی نگه دارد و آنرا برروی اینترنت به منظور راهنمایی افرادی که به دنبال چنین راه حلی هستند قرار دهد .

 

منبع : ایلنا

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.