شنبه 01 اردیبهشت 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

اجرای موفق تعمیرات اساسی در واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه نفت بندرعباس

  • 01 تیر 1398
  • 09:51
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3676 بازدید
  • Article Rating
اجرای موفق تعمیرات اساسی در واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه نفت بندرعباس

تعمیرات اساسی بویلر (دیگ بخار) واحد بازیافت گوگرد (SRP) شرکت پالایش نفت بندرعباس با تلاش متخصصان این شرکت با موفقیت به پایان رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت؛ بویلر واحد بازیافت گوگرد با قرار گرفتن در انتهای کوره H9002 این واحد به عنوان یک مبدل بازیافت حرارت با سرد کردن گازهای داغ حاصل از احتراق در کوره واکنش از حدود 1200 درجه به 300 درجه سانتیگراد، ضمن جداسازی گوگرد تولید شده در کوره موجب تولید مقدار قابل توجهی بخار MS نیز می شود. این بویلر با توجه به نوع فرآیند در راستای عملکرد مطلوب واحد بازیافت گوگرد و تامین بخشی از بخار و انرژی مورد نیاز این واحد از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با تلاش و همت متخصصان و مهندسان این شرکت در هوای بسیار گرم این فصل، با برنامه ریزی های صورت گرفته و رعایت الزامات، استانداردها و قوانین بهداشت، ایمنی و محیط زیست، تعمیرات بویلر واحد بازیافت گوگرد در مدت 45 روز اجرا و به اتمام رسید.
مهندس نامور افزود: در این تعمیرات بویلر به طور کامل از کوره جدا شد و به منظور تعویض تیوبهای آسیب دیده آن به کارگاه مرکزی پالایشگاه ارسال شد و پس از بررسی های لازم و با توجه به شدت آسیب، همه 1004 تیوب آن به طور کامل تعویض شد.
وی بیان داشت: در این تعمیرات همچنین مبدلهای حرارتی، لوله های آسیب دیده و تجهیزات برقی و ابزار دقیق نیز مورد تعمیرات قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: با توجه به نوع فعالیت فرآیندی بخش بویلر در واحد بازیافت گوگرد، عملکرد صحیح آن در این واحد ضروری است و به منظور هر چه سریعتر در سرویس قرار گرفتن واحد بازیافت گوگرد، متخصصان شرکت در گرما و شرایط سخت آب و هوایی بصورت شبانه روزی تلاش کردند و بدون هیچ گونه حادثه در سریعترین زمان ممکن واحد را راه اندازی کردند.  
وظیفه واحد SRP ، بازیافت گوگرد از گازهای اسیدی حاصل از واحدهای تصفیه گاز با آمین و تصفیه آب ترش است که هدف مهم آن جلوگیری از آلودگی و انتشار گازهای اسیدی در محیط زیست است. 

 

منبع : روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس
    

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.