پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

با حضور رئیس‌جمهوری طرح بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس افتتاح شد

  • 29 بهمن 1397
  • 09:15
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3430 بازدید
  • Article Rating
با حضور رئیس‌جمهوری طرح بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس افتتاح شد

طرح بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس که به‌طور مستقیم برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و صیانت از محیط زیست یکی از اهداف کلیدی آن است، با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از شانا، پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفت‌گاز پالایشگاه بندرعباس به عنوان یک پروژه مهم زیست‌محیطی دقایقی پیش (دوشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در محل این پالایشگاه افتتاح شد. 

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ۹ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ۲۱ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت‌گاز با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ۱۲۰ تن در روز از واحدهای مهم این طرح هستند.

این طرح از جمله طرح‌های زیست محیطی همسو با برنامه‌های بهبود کیفیت محصولات تولیدی و صیانت از محیط زیست وزارت نفت به‌شمار می‌آید که اجرای آن افزون بر بهبود کیفیت فرآورده نفت‌گاز و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، سبب بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی به منظور حرکت به سمت خودکفایی در تولید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور و همچنین ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و گام مهمی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تکمیل و راه‌اندازی واحدهای جدید پالایشگاهی با وجود حجم کار سنگین، پیچیدگی‌های ویژه و فناوری پیچیده، اقدامی بسیار حساس و تخصصی است که به دانش روز نیاز دارد و مایه غرور و افتخار است که این اقدام‌ها بدون حضور نیروهای خارجی و با اتکا به تعهد، تخصص، خودباوری، خردجمعی و زحمات شبانه‌روزی نیروی انسانی توانمند پالایشگاه نفت بندرعباس، به‌صورت هماهنگ و یکپارچه و با مراعات دقیق الزامات، مقررات، اصول و موازین بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و بر اساس دستورعمل‌های فنی سازندگان دستگاه‌ها و تجهیزات و با رعایت استانداردهای مربوطه اجرایی شده است.

این طرح با هدف افزایش ظرفیت تولید بنزین و ارتقای کیفیت و کمیت فرآورده‌های نفتی و حفظ و صیانت از محیط زیست اجرا شده و به موجب آن، کیفیت بنزین تولیدی براساس استاندارد یورو ۵ و نفت‎گاز تولیدی نیز براساس استاندارد یورو ۴ خواهد بود. احداث واحدهای مهمی نظیر تصفیه نفتای سبک و سنگین، تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب‌های ترش، بازیافت و جامدسازی گوگرد، مخازن جدید و همچنین واحدهای جدید آب، برق و بخار از جمله واحدهای تولید برق، بخار، آب‌شیرین کن، واحد آب گردشی خنک‌کننده، ازت، هوا، سوخت و ... در نظر گرفته شده است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.