پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

بنزين  توليدي شركت پالايش نفت اصفهان مطابق با استاندارد يورو5 است

  • 09 بهمن 1397
  • 16:15
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3670 بازدید
  • Article Rating
بنزين  توليدي شركت پالايش نفت اصفهان مطابق با استاندارد يورو5 است

 مدير عامل شركت پالايش نفت اصفهان گفت: از ابتداي ارديبهشت امسال، كل بنزين توليدي پالايشگاه اصفهان كه حدود 11 ميليون ليتر است از سطح كيفي  يور 4  به سطح كيفي يورو5 كه يكي از بالاترين سطوح كيفي جهاني است ارتقاء پيدا كرده است.
       مرتضي ابراهيمي با اشاره اينكه شركت پالايش نفت اصفهان در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي و ارتقاء سلامت جامعه و توليد سوخت هائي مطابق با استانداردهاي زيست محيطي، پروژه هاي بهبود و بهينه سازي فرآيند را در پيش رو دارد، اظهار داشت:  در كنار  توليد 11 ميليون ليتر بنزين يورو،  از مجموع حدود 22 ميليون ليتر گازوئيل توليدي پالايشگاه، حدود 2 ميليون ليتر گازوئيل با سطح كيفي يورو5 توليد مي شود كه ان شا ا... از اواخر سال آينده با راه اندازي واحدهاي تصفيه گازوئيل كه تا كنون بيش از 93 درصد پيشرفت داشته، توليد اين محصول به طور كامل، به سطح كيفي يورو5  ارتقاء خواهد يافت.
     وي با اشاره به اينكه واحد تقطير سوم، ان شا ا... همزمان با جشن چهلمين سال پيروزي انقلاب وارد مدار توليد خواهد شد تصريح كرد: با راه اندازي و بهره برداري از واحد تقطير سوم نه تنها هيچ گونه افزايش ظرفيتي در زمينه پالايش نفت خام اتفاق نمي افتد، بلكه ظرفيت تصفيه نفت خام از مقدار 376 هزار بشكه فعلي به 360 هزا بشكه كاهش مي يابد و راه اندازي تقطير سوم بيشتر باعث كيفي سازي محصولات توليدي و كاركرد ايمن تر واحدهاي موجود خواهد شد.
        مدير عامل شركت پالايش نفت اصفهان با تاكيد بر بحران آب در سراسر كشور گفت:  مبنای ساخت پالایشگاه اصفهان این بود که آب را از زاینده‌رود بگیرد و آب این پالایشگاه از این طریق تامین شود، اما درحال حاضر که فعلا زاینده‌رود بی‌آب است، با مشکل مواجه شده‌ایم. بنابر اين  از دو سال گذشته  پروژه اي را آغاز كرده ايم  تا آب خاکستری (آب فاضلاب شاهین‌شهر كه یکی از شهرهای نزدیک اصفهان است )تصفیه شده و به پالایشگاه منتقل ‌شود . وي بهره برداري از اين طرح را 22 بهمن‌ماه سال جاري اعلام كرد.
       ابراهيمي همچنين   با تاكيد بر رويكرد ويژه  شركت پالايش نفت اصفهان به مسايل زيست محيطي و  مسئوليت هاي اجتماعي در اين شركت تصريح كرد:  در فرآيندهاي تصفيه فرآورده هاي نفتي و ارتقاء كيفيت محصولاتي نظير بنزين و گازوئيل، مقادير زيادي گوگرد از ساختار ملكولي محصولات حذف مي شود. در حقيقت گوگردي كه در تركيبات نفتي و در ساخت ملكولي آنها قرار دارد و از طريق احتراق در موتورهاي ديزلي و بنزيني وارد اتمسفر مي شود و موجبات آلودگي هوا را فراهم مي كند، با اجراي  پروژه هاي بهبود كيفيت كه به طور عمده  بسيار هزينه بر مي باشد، از ساختار محصولات حذف و به صورت گوگرد خالص بازيابي شده  و به بازارهاي جهاني ارائه مي گردد. اين پروژه ها بيشتر جنبه و پيامدهاي زيست محيطي دارد و از آلودگي هوا و ايجاد بيماري هاي مرتبط با آلودگي هوا، جلوگيري نموده و مستقيم با ارتقاء و افزايش سطح سلامت مردم ارتباط دارد. در حقيقت مسئوليت هاي اجتماعي سازمان  با مأموريت سازمان گره خورده و در هم آميخته است. 
                 پالايشگاه اصفهان به عنوان يكي از بزرگترين و استراتژيك ترين صنايع كشور، وظيفه دارد به عنوان يك مسئوليت اجتماعي، سوخت مورد نياز جامعه و مردم را با كيفيت هاي استاندارد تهيه نمايد. همين احساس مسئوليت اجتماعي و تعلق عميق به جامعه و مردم باعث شده تا مديريت پالايشگاه در مسير بهبود كيفيت فرآورده هاي توليدي گام بردارد و فرآورده هايي توليد نمايد كه كمترين آثار مخرب را به محيط زيست و جامعه داشته باشد.
         به غير از جنبه هاي فوق، شركت پالايش نفت اصفهان، همواره خود را در مقابل مصائب و مشكلات اجتماعي مردم مسئول مي داند و در راستاي همين مسئوليت هاي خطير اجتماعي و مدني اقدامات زيادي نيز انجام داده است كه از آن جمله مي توان به خريد تخت هاي برقي براي آسايشگاه جانبازان شهيد مطهري اصفهان، كمك هاي مالي به موسسات خيريه و توانبخشي نظير موسسه خيريه محموديه، موسسه خيريه معلولان دختر و پسر، كمك به زلزله زدگان كرمانشاه ( خريد كانكس و مايحتاج ديگر )، بازسازي دو باب مدرسه در مناطق زلزله زده كرمانشاه، كمك به پروژه هاي عمران شهرهاي اصفهان، شاهين شهر و خميني شهر اشاره كرد.  

 

منبع : پالایشگاه نفت اصفهان

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.