پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

بوی منتشره از پالایشگاه تبریز در عرض 2 روز رفع شد

  • 21 آذر 1397
  • 13:52
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3389 بازدید
  • Article Rating
بوی منتشره از پالایشگاه تبریز در عرض 2 روز رفع شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اخبار منتشره در خصوص انتشار بوی نامطبوع از این شرکت گفت: این بو به دلیل ایجاد مشکل در یکی از مخازن شرکت ایجاد شده بود که در کمترین زمان ممکن رفع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، غلامرضا باقری دیزج  اظهارداشت: روزهای گذشته در یکی از واحدهای این شرکت به دلیل شستشوی گاز مایع که با کاستیک انجام می شد بوی نامطبوعی در اطراف شرکت منتشر شد که موجب دریافت اخطاریه از اداره کل محیط زیست استان گردید.

وی با بیان اینکه این بو به دلیل نشتی یکی از مخازن شرکت ایجاد شده بود، ادامه داد برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای برطرف کردن این مشکل در نظر گرفته شده بود ولی باید قبل از هر کاری ایمن سازی انجام می گرفت که به همین دلیل با کمی وقفه در حل مشکل مواجه شدیم.

باقری تاکید کرد: این نشتی هیچ ضرر و زیانی برای سلامتی نداشت و فقط بوی نامطبوعی به دلیل استفاده از کاستیک برای خنثی سازی گاز مایع ایجاد شده بود.

وی گفت: در همان روز نخست برای ایمن سازی و حل مشکل مخزن اقدامات لازم انجام شده بود که متاسفانه با بارش های شدید باران مواجه شدیم که به خاطر نشتی این ماده و افزایش سطح تماس آن، باعث انتشار بو در اطراف شرکت شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بخش آسیب دیده انجام شد، افزود: این واحد در طی دو روز به صورت سریع ایمن سازی شد و از مخزن استفاده نمی شود و تولید این ماده نیز انجام نمی گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر با روش های ابداعی کارکنان پالایشگاه تبریز این ماده که فقط بوی نامطبوعی دارد دیگر تولید نمی شود و برای حل مشکل دو راهکار ارائه کرده ایم که یکی برای استفاده در صنایع پایین دستی است که در حال گرفتن موافقت سازمان محیط زیست هستیم تا آنرا به شرکت مورد نظر تحویل دهیم.

باقری گفت: راهکار دیگر این است که نوع جذب اچ 2 اس را از روش کاستیک به روش جذب آمین تغییر دهیم که در حال طراحی است.

وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه تبریز از جمله شرکت هایی است که اقدامات بسیار خوبی در راستای حفظ محیط زیست انجام داده است، خاطرنشان کرد: مشکل به طور کامل حل شده و به هیچ وجه به واحد تولیدی بنزین سازی ربط نداشته است.

 

منبع :روابط عمومی پالایشگاه تبریز

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.