پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

افزایش ۱۵ هزار لیتری فرآورده‌های سبک تولیدی واحد تقطیر فاز ۳ طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان آماده بهره‌برداری شد

  • 21 آبان 1397
  • 15:46
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3479 بازدید
  • Article Rating
افزایش ۱۵ هزار لیتری فرآورده‌های سبک تولیدی  واحد تقطیر فاز ۳ طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان آماده بهره‌برداری شد

 

معاون مهندسی و توسعه پالایشگاه اصفهان از آماده بهره‌برداری بودن واحد تقطیر فاز ۳ طرح بهینه‌سازی این پالایشگاه با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، ناصر خیری با اشاره به تولید ۷۰ درصدی تجهیزات طرح بهینه‌سازی پالایشگاه در شرکت‌های داخلی گفت: با تلاش ۳۶ ماهه متخصصان ایرانی و صرف ۳۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد اعتبار ریالی، این طرح به صورت کاملا بومی طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: واحد تقطیر و گاز مایع فاز سوم این طرح هم اکنون در مرحله پیش‌راه‌اندازی قرار دارد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده حداکثر تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خیری تاکید کرد: با راه‌اندازی این واحد روزانه ۱۵ هزار لیتر فرآورده سبک به محصولات تولیدی پالایشگاه نفت اصفهان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات زیست‌محیطی تولید فرآورده‌های سبک پالایشگاه گفت: با راه‌اندازی این واحد میزان آلایندگی فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و نفت کوره بیشتری در پالایشگاه تولید خواهد شد.

خیری تصریح کرد: پالایشگاه نفت اصفهان تاکنون با فعالیت ۲ واحد تقطیر ۱۴۵ هزار بشکه‌ای و تغییر مد فعالیت ۲ واحد گرانروی ۴۰ هزار بشکه‌ای، روزانه ۳۷۰ هزار بشکه نفت را پالایش می‌کرد.

وی با اشاره به ظرفیت اسمی ۲۴۰ هزار بشکه‌ای پالایشگاه گفت: با توجه به نیاز کشور تاکنون مجبور بودیم ۱۳۰ هزار بشکه بیشتر از ظرفیت اسمی پالایشگاه، محصولات نفتی تولید کنیم که این موضوع سوددهی پالایشگاه را بین ۱۰ تا۲۰ درصد کاهش داده و از طرف دیگر مشکل فنی ایجاد می‌کرد.

خیری با بیان این که با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز ۳، پالایشگاه به صورت بهینه فعالیت خواهد کرد، افزود: از این به بعد واحدهای تقطیر یک و دو با کاهش ظرفیت، روزانه ۱۲۰هزار بشکه محصولات نفتی تولید می‌کنند و واحدهای گرانروی پالایشگاه اصفهان هم با خروج از چرخه شکست نفت‌خام، به مد فعالیت خود یعنی شکست نفت کوره باز خواهد گشت.

وی گفت: در حالی با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز ۳، ۱۵ هزار بشکه از خوراک نفت خام این پالایشگاه کاسته می‌شود که ۳۶ هزار بشکه به محصولات سوخت سبک مثل بنزین، گازوییل و نفت سفید که ارزش افزوده بیشتری دارد، افزوده خواهد شد.

 

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.