جمعه 10 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

پالایشگاه تبریز 31 شهید تقدیم انقلاب کرد

  • 25 مهر 1397
  • 08:37
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 4079 بازدید
  • Article Rating
پالایشگاه تبریز 31 شهید تقدیم انقلاب کرد

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: در طی هشت سال دفاع مقدس و 17 مورد بمباران موثر پالایشگاه تبریز توسط هواپیماهای بعثی این شرکت 31 شهید و 121 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت،  غلامرضا باقری دیزج در مراسم یادبود شهدای پالایشگاه تبریز افزود: عراقی ها از جایگاه مهم پالایشگاه تبریز در تامین انرژی منطقه خبردار بودند از این رو در آغازین روز جنگ این شرکت را مورد حملات هوایی خود قرار دادند که خسارت تخریبی به دنبال نداشت.

وی ادامه داد: بر اثر 17 مورد حمله هوایی نیروهای بعثی به پالایشگاه تبریز23 واحد دچار آسیب و تخریب بالای 40 درصد شد که با توان نیروهای داخلی بلافاصله مورد بازسازی قرار می گرفت.

باقری اظهارداشت: به یمن خون پاک شهدا و با همت تلاشگران عرصه صنعت نفت استان اکنون پالایشگاه تبریز به عنوان بزرگترین و مهم ترین بنگاه اقتصادی منطقه و بزرگترین مودی مالیاتی در شمالغرب کشور در مسیر تعالی گام بر میدارد.

وی گفت: این شرکت در سال 1356 راه اندازی و وظیفه آن تامین سوخت منطقه بود ولی اکنون توانسته ایم تعداد محصولات پالایشگاه را به 41 محصول افزایش دهیم و به عنوان اهرم تحرک صنایع پایین دستی فعال است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با بیان اینکه استکبار جهانی همواره برای ضربه زدن به نظام و انقلاب تلاش می کنند، افزود: با توجه به جایگاه استراتژیکی این شرکت با تمام توان برای تقویت بنیه دفاعی و پدافندی مجموعه و جلوگیری از هرگونه آسیب تلاش می کنیم.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم گفت: ملت ایران حوادث سختی را تحمل کردند ولی با تمام توان در مقابل دشمنان نظام و انقلاب ایستادگی کردند.

حجت الاسلام فقیه ادامه داد: این ملت در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که با جان و دل پای عهد خود با رهبر کبیر انقلاب هستند و تا آخرین نفس از آرمان های انقلاب و اسلام دفاع می کنند.

وی افزود: استکبار جهانی به شیوه های مختلف در پی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است ولی ملت ایران همچنان استوار و مقاوم در مقابل تمامی هجمه های دشمنان ایستادگی کرده و تحریم های سنگین اقتصادی نیز مردم را از پای در نیاورده است.

بنا بر این گزارش، مراسم یادواره شهدای شرکت پالایش نفت تبریز همه ساله به مناسبت 23 مهر که مصادف با بمباران کنترل مرکزی این شرکت توسط دشمن بعثی و شهادت 6 نفر از کارکنان پالایشگاه به عنوان اولین شهدای تقدیمی شرکت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است برگزار می شود.

گفتنی است در این مراسم اطلاع نگاشت شرکت پالایش نفت تبریز در هشت سال دفاع مقدس که حاوی اطلاعاتی از بمباران های موثر پالایشگاه توسط هواپیماهای بعثی و اهم فعالیت های این شرکت در هشت سال دفاع مقدس و شهدای تقدیمی شرکت می باشد رونمایی شد.

 

 

منبع : روابط عمومی شرکت پالایش نفت تبریز

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.