چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

حسنوند نشست امروز کمیسیون انرژی را تشریح کرد: بررسی سوال سه نماینده از وزیر نفت/آذرماه فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری می رسد

  • 10 مهر 1397
  • 15:53
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 1564 بازدید
  • Article Rating
حسنوند نشست امروز کمیسیون انرژی را تشریح کرد: بررسی سوال سه نماینده از وزیر نفت/آذرماه فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری می رسد


رییس کمیسیون انرژی مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوعش با حضور وزیر نفت را تشریح و از افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در آذر ماه خبر داد.

فریدون حسنوند ، در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور وزیر نفت برای بررسی سوال سه نماینده برگزار شد که بحث برداشت از میادین مشترک، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و سیاست های گازی از جمله سه سوال مطرح شده توسط نمایندگان از زنگنه بود.

گزارش سیاست های حوزه گازی کشور به مقام معظم رهبری ارائه می شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص هر سه سوال کمیسیون انرژی و وزارت نفت پیگیری هایی را انجام داده اند، افزود: در حوزه سیاست های گازی در هیات عالی نظارت بر منابع هیدروکربوری از چند ماه گذشته سیاست های حوزه گازی کشور تبیین و تعیین شد و مقرر شده که گزارش آن به مقام معظم رهبری ارائه شود و پس از تائید نهایی به عنوان ابلاغیه به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه موضوع پالایشگاه ستاره خلیج فارس موضوع مدیریتی است، ادامه داد: به دلیل عدم اقناع نماینده سوال کننده، سوال به صحن علنی ارسال می شود.

فازهای پارس جنوبی سالانه 12 میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور خلق می کند

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آذرماه فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: فازهای دیگر این پالایشگاه با هماهنگی وزارت نفت، دولت و پیمانکار پس از این تاریخ شروع به کار می کنند.

وی با اشاره به سفر کمیسیون انرژی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس، عسلویه و فازهای باقیمانده پارس جنوبی، افزود: موانعی برای بهره برداری از میادین مشترک وجود داشت که دستگاه نظارتی ایراد قانونی در این حوزه گرفته بود که با هماهنگی وزارت نفت، کمیسیون انرژی و سران سه قوه این مشکل برطرف شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد این فازها به بهره برداری برسد تا سالانه 12 میلیارد دلار ارزش افزوده برای کشور خلق کند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.