جمعه 31 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

پیشرفت 40 درصدی پروژه IP CMMS شرکت پالایش نفت بندرعباس

  • 09 مهر 1397
  • 16:26
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3627 بازدید
  • Article Rating
پیشرفت 40 درصدی پروژه IP CMMS شرکت پالایش نفت بندرعباس


سامانه هوشمند مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس با عنوان پروژهIP CMMS  تا پایان سال 97 به طور کامل در این شرکت اجرایی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت؛ نرم افزار IP CMMS از نرم افزار های بومی حوزه CMMS و متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور است که با همکاری مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی دانشگاه امام حسین (ع) در شرکت پالایش نفت بندرعباس در حال پیاده سازی است.
اختصار CMMS کوتاه شده عبارت Computerized Maintenance Management System به معنی سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات است.
رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با توجه به مفهوم مدرن نگهداری و تعمیرات و همچنین تدوین استراتژیها و سیاست های کلان شرکت در حوزه های توسعه زیر ساختهای سیستمی و بهبود فرآیند تولید و نگهداری و تعمیرات، نیاز به وجود رویکردی جامع دراجرای سیستماتیک و هوشمند فعالیتهای نگهداری و تعمیرات، با استفاد از سیستم های نوین کامپیوتری، یک نیاز راهبردی برای هر سازمان متعالی است که با استقرار آن می توان به نتایج بسیار مهمی در رابطه با صیانت از دارائیهای فیزیکی سازمان و حفظ روند مستمر تولید با کیفیت دست یافت.
مهندس محمود ذاکری افزود: پیاده سازی و اجرای این پروژه در شرکت پالایش نفت بندرعباس 40 درصد پیشرفت دارد و با همت جمعی کارشناسان ادارت و واحد های مختلف در شرکت و همکاری مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی دانشگاه امام حسین (ع) در حال پیاده سازی است.
وی افزود: در همین راستا و از ابتدای سال 1397 تعداد 31 جلسه توجیهی با حضور نمایندگان گروه های هدف در بخش های فنی مهندسی ، نگهداری و تعمیرات، تدارکات برگزار شده است که در آخرین جلسه نیز پیرامون نحوه جمع آوری اطلاعات مربوط به تجهیزات (درخت تکنیکی و فرایندی ) پالایشگاه بر اساس استاندارد نگهداری وتعمیرات (:2004 ISO 14224) و دستورالعملهای موجود بحث و گفتگو شد. 
ایجاد اطلاعات تاریخچه ای منسجم برای کلیه تجهیزات و ادوات، انجام فعالیتهای پیشگیرانه تعمیرات بصورت برنامه ریزی شده، استفاده از شاخصهای استاندارد به منظور دستیابی به نقاط ضعف و قدرت سیستم نگهداری و تعمیرات، ایجاد بانک اطلاعاتی مشخصات کامل تجهیزات و استفاده بهینه از منابع از جمله نتایج و مزایای استفاده از این سیستم مکانیزه است.
مهندس ذاکری گفت: در کنار مزایای اجرای CMMS در برنامه های نگهداری و تعمیرات، افزایش کارایی و بهره وری، افزایش ایمنی در کار، کاهش ساعات توقف دستگاه ها، کاهش هزینه ها، جلوگیری از ضایعات و کاهش مصرف قطعات یدکی از اهداف اجرای این پروژه است.

 

منبع : روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.