پنجشنبه 30 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

واحد تصفیه نفت گاز طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه نفت بندرعباس آماده بهره برداری شد

  • 21 مرداد 1397
  • 12:55
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3553 بازدید
  • Article Rating
واحد تصفیه نفت گاز طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه نفت بندرعباس آماده بهره برداری شد

 

 

کوره واحد تصفیه نفت گاز طرح ارتقاء کیفیت محصولات نفتی پالایشگاه نفت بندرعباس با تلاش شبانه روزی متخصصان این شرکت در گرمای 50 درجه هوای هرمزگان با موفقیت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، واحد تصفیه نفت گاز با هیدروژن یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت روزانه 50 هزار بشکه است که در مرحله نهایی تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه اندازی قرار دارد و با کاهش گوگرد موجود در نفت گاز به کمتر از 50 PPM موجب تولید نفت گاز با استاندارد یورو 4 می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی دارای دو کوره است که کوره شماره یک با موفقیت راه اندازی شد و کوره شماره دو نیز در حال آماده سازی نهایی برای راه اندازی است.

مهندس هاشم  نامور با بیان اینکه کوره بخش مهمی از واحد است که ایمنی و اتصال درست آن با اتاق کنترل از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: با تلاش و همت شبانه روزی متخصصان پالایشگاه همه اتصالات ابزار دقیق، بخش سوخت، اتصالات داخلی، بازرسی های مکانیکال و قسمت های راهبری کوره با رعایت کامل ایمنی و بر اساس استانداردهای فنی با موفقیت اجرا و به منظور راه اندازی تحویل واحد بهره بردار و مهندسی پالایش شد.

وی در رابطه با عملکرد کوره ها نیز گفت: در کوره نخست سیال تا حدود 380 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود و سپس سیال وارد راکتور شده و در راکتور ها گوگرد از سیال جدا و پس از آن سیال وارد کوره دوم می شود و گوگرد در این کوره با هیدروژن واکنش داده و به شکل سولفور هیدروژن از آن خارج می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به این نکته که واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی به طور کلی در مرحله تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه اندازی قرار دارد، افزود: دیگر بخشهای این واحد شامل راکتور ها و همچنین کمپرسور گاز گردشی آن نیز در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارند.

مهندس نامور تصریح کرد: کاتالیستهای راکتورها آماده بارگیری است و کمپرسور گاز گردشی نیز در حال آماده سازی برای آزمایش سرعت چرخش است.

وی در رابطه با شرایط کلی طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت بنزین گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح 80 درصد است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: واحدهای بنزین سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش کارکنان متعهد و متخصص پالایشگاه بندرعباس در سال گذشته به بهره برداری رسید و واحد گرانول سازی گوگرد نیز در ماه گذشته راه اندازی شد و هم اکنون نیز واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی در مراحل پایانی آماده سازی و واحد آمین و بازیافت گوگرد نیز در حال تکمیل شدن است.

مهندس نامور بیان داشت: افزایش ظرفیت تولید بنزین، کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی، بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیتها،  فراهم شدن زمینه اشتغال و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی از مزایای بهره برداری از این طرح است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اسمی پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی، در حال حاضر 18 درصد از نیاز کشور به انرژی و فرآورده های نفتی را تامین می کند که فرآورده های تولیدی آن در دو گروه اصلی و ویژه طبقه بندی می شود .

 محصولات اصلی شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که مطابق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می شود. محصولات فرعی نیز شامل حلال 402، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوبکات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

 

منبع : روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.