جمعه 31 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: کاهش صادرات نفت ایران قیمت طلای سیاه را به ۱۰۰ دلار می‌رساند

  • 17 تیر 1397
  • 09:05
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3404 بازدید
  • Article Rating
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: کاهش صادرات نفت ایران قیمت طلای سیاه را به ۱۰۰ دلار می‌رساند

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیرامون شرایط بازار نفت در پی تحریم‌های ایران گفت: انتظار می‌رود با کاهش تولید و صادرات نفت خام ایران قیمت این کالای راهبردی به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، به نقل از خانه ملت، علی بختیار با اشاره به پیش‌بینی یکی از بانک‌های آمریکایی مبنی بر این‌که با به صفر رساندن صادرات نفت ایران قیمت جهانی نفت تا ۱۲۰ دلار می‌رسد، گفت: صادرات نفت ایران بدون تردید به صفر نمی‌رسد، اما کاهش صادرات نفت ایران حتی اگر ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز باشد تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که قیمت نفت با کاهش تولید و صادرات نفت خام ایران به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یابد و انتظار می‌رود قیمت این کالای راهبردی به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکایی‌ها در بلند مدت از افزایش قیمت نفت  سود می‌برند، ادامه داد: با افزایش قیمت نفت تولید نفت شیل توجیه اقتصادی پیدا می‌کند، افزایش قیمت نفت در کوتاه‌مدت به سود عربستان و در بلندمدت به ضرر این کشور خواهد بود.

بختیار با بیان این‌که تولید عربستان به هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین نفت فوق‌سنگین ایران شود، افزود: شاید نفت عربستان بتواند جایگزین نفت سبک ایران شود، اما این کشور نمی‌تواند به پالایشگاه‌هایی که با ایران کار می‌کنند نفت فوق‌سنگین بفروشد.

وی با بیان این که حذف کامل ایران از بازار نفت امکان‌پذیر نیست، گفت: کمیسیون انرژی و مجلس شورای اسلامی راهکارهای مناسبی برای تحریم نفتی ایران ترسیم کرده‌اند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت، راهبردهای مناسبی برای مقابله با تحریم‌های نفتی دارد که با این راهکارها سعی می‌شود به منافع کلی خود دست یابیم و از میزان درآمد نفتی کشور کاسته نشود.

 

منبع : شانا

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.