جمعه 10 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

اجرای بیش از 30 برنامه فرهنگی – مذهبی در ماه مبارک رمضان در شرکت پالایش نفت بندرعباس

  • 03 تیر 1397
  • 11:08
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3327 بازدید
  • Article Rating
 اجرای بیش از 30 برنامه فرهنگی – مذهبی در ماه مبارک رمضان در شرکت پالایش نفت بندرعباس


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت : رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 30 برنامه فرهنگی - مذهبی در پالایشگاه و شهرک مروارید برگزار شد.

سید محمد علی مجتهدزاده افزود: پیش از آغاز ماه رمضان به منظور آماده سازی مساجد و استقبال از رمضان با حضور همکاران و خانواده های محترم در شهرک مروارید مراسم غبارروبی مساجد برگزار و تبليغات محيطي مناسب با نصب بنر، پوستر و فضا سازي در مساجد شهرك مرواريد و پالایشگاه انجام شد.

وی گفت: برپايي نمازهاي يوميه بصورت جماعت، سخنراني، بيان احكام و پاسخ به سوالات شرعي روزه داران در طول ماه مبارك رمضان در مساجد پالايشگاه و امام علي (ع) شهرك مرواريد و همچنین دعوت از مبلغ دینی و حضور حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا عبداللهی از اساتید حوزه و دانشگاه اعزامی از قم در اتاق کنترلها و واحدهاي عملياتي جهت پرسمان ديني و بيان احكام و برگزاري مسابقه سوالات قرآني بصورت روزانه در مسجد خاتم الانبياء شركت پالايش نفت بندرعباس  و اهداء جوايز به  برندگان نیز بخش دیگری از برنامه های ماه مبارک بود.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: همچنین ترتيل خواني و ختم قرآن كريم بصورت روزانه قبل از نماز ظهر و عصر در مسجد خاتم الانبياء شركت پالايش نفت بندرعباس و قبل از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام علی (ع) شهرک مروارید و دوره آموزشی روانخوانی و تجوید قرآن کریم بصورت روزانه قبل ظهر در مسجد خاتم الانبیاء پالایشگاه و بعد از ظهر در مسجد امام علی ( ع) شهرک مروارید در طول ماه مبارک رمضان برگزار شد.

مجتهدزاده گفت: برپایی دعای افتتاح، دعای کمیل ، دعای توسل در مسجد امام علی (ع) شهرک مروارید، برگزاري جلسات دعا و نيايش وقرائت ادعيه ماه مبارك رمضان توسط هيئت فاطميون ويژه بانوان، برگزاري دوره آموزشي احكام، روخواني و روانخواني قرآن كريم و پرسمان ديني ويژه خواهران همراه با آزمون پاياني و اعطاي گواهينامه، آموزش تجويد و ترتيل خواني قرآن كريم برای كودكان و نوجوانان شهرك مرواريد همراه با گواهينامه پايان دوره و هداياي ويژه به نفر اول تا سوم ، برگزاري كلاسهاي مذهبی، فرهنگی و هنري در کانون فرهنگی و مسجد امام علي (ع) شهرك مرواريد، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های خانواده با موضوع همسری چون علی (ع) و پدری چون علی (ع) ویژه آقایان در شهرک مروارید، برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و محفل انس با قرآن کریم با اجرای گروه تواشیح و قاریان کشوری به همراه برگزاری مسابقات و اهداء جوایز در سالن سینمای شهرک مروارید و مراسم اختتامیه دوره ششم جامعه القرآن الکریم با اعطای گواهینامه به قرآن آموزان هم از برنامه ای اجرا شده در ماه رمضان در شهرک و پالایشگاه بوده است.

دبیر شورای فرهنگی شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در این ماه همچنین در کنار مسابقات روزانه، مسابقه کتابخوانی با عنوان"عطر صادقی " و مسابقه حفظ سوره یس و قرائت سوره مزمل  قرآن كريم  برای کارکنان و خانواده ها و  اهداء جوايز به نفرات برتر نیز برگزار شد.

مجتهدزاده با اشاره به مراسم های شب های قدر گفت: در شبهای قدر و همچنین شهادت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع)، مراسم احیاء با قرائت دعاي جوشن كبير، نمازهاي قضاء همراه با  سخنراني و نوحه خوانی و همچنین دادن سحري در به روزه داران برگزار شد. 

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان و هر شب پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و اعشاء، از روزه داران با بر پایی سفره های افطار پذیرایی شد که هم سفره های سحری در شبهای قدر و هم سفره های افطار از محل کمک های مردمی ساکنین شهرک مروارید بر پا شد.

مجتهدزاده بیان داشت: در ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از همکاران خیّر و همچنین خادمیاران رضوی شهرک مروارید حمایتهای مدیریت پالایشگاه از جمعی از خانواده های بی سرپرست و ایتام نیز بازدید صورت گرفت، همچنین کمکهای غیر نقدی مركز خيريه بي بي فاطمه زهرا(س) شهرك مرواريد به نیازمندان اهداء شد.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: در ادامه برنامه های خیرخواهانه، شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور در شانزدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان معسر در بند ( غیر عمد ) با حمایت هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مبلغ 139 میلیون و 737 هزار تومان کمک شد.

مجتهدزاده گفت: شركت در راهپيمائي روز قدس و برگزاري فريضه نماز جمعه  مصادف با  جمعه آخر ماه مبارك رمضان  و آماده سازي مسجد امام علي (ع) شهرك مرواريد و مسجد خاتم الانبياء (ص)پالايشگاه و برگزاري نماز عيد سعيد فطر نیز از دیگر برنامه ای اجرا شده در ماه مبارک رمضان در سال 1397 بود.

 

منبع : روابط عمومی پالایشگاه بندرعباس

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.