پنجشنبه 30 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

واحدهای بنزین‌سازی و LNHT پالایشگاه نفت بندرعباس به بهره‌برداری رسید

  • 09 اسفند 1396
  • 15:37
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 4353 بازدید
  • Article Rating
واحدهای بنزین‌سازی و LNHT پالایشگاه نفت بندرعباس به بهره‌برداری رسید



واحدهای بنزین سازی و بخش تصفیه نفتای سبکِ (LNHT) واحدِ ایزومریزاسیون پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و بیژن زنگنه وزیر نفت به بهره برداری ‌رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت؛ این دو واحد از واحد‌های طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس است که با همت و تلاش کارکنان متعهد و متخصص پالایشگاه نفت بندرعباس به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: ظرفیت پالایش واحد بنزین سازی روزانه ۲۵ هزار بشکه و واحد ایزومریزاسیون ۲۰ هزار بشکه در روز است و برای ساخت این واحد‌ها و واحد‌های جانبی مورد نیاز این بخش 600 میلیون یورو هزینه شده است.

مهندس هاشم نامور افزود: به منظور راه اندازی این دو واحد، واحد های جانبی شامل، ۹ دستگاه مخزن استوانه ای به ظرفیت کل یک میلیون و 340 هزار بشکه، دو دستگاه مخزن کرویبه ظرفیت 38 هزار بشکه ، یک دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت 250 متر مکعب در ساعت، سه دستگاه مشعل گاز‌های مازاد، یک دستگاه برج خنک کننده به ظرفیت 10 هزار مترمکعب در ساعت و یک واحد تولید نیتروژن به ظرفیت سه هزار و 500 نرمال متر مکعب در ساعت ساخته و به بهره برداری رسید.

هاشم نامور تصریح کرد: تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین براساس استاندارد‌های ‌ یورو۴، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیتها، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد و ایجاد بستر‌های لازم برای تربیت نیرو‌های متخصص و  ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی از مزایای بهره‌برداری از این طرح هاست.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با بیان اینکه با راه اندازی این واحد‌ها برای ۶۰۲ نفر بطور مستقیم ‌ شغل ایجاد شده است، افزود: بخش دوم واحد ایزومریزاسیون، شامل ایزومرسازی نفتای سبک نیز، تیرماه ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

واحد ایزومریزاسیون از واحد های طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس است که از دو ﺑﺨﺶ اصلی پیش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎي سبک (LNHT) و بخش ایزومرسازی پنتان و هگزان موجود در نفتای تصفیه شده (Isomerization) تشکیل شده است.

واحد جدید بنزين سازي پروژه افزايش ظرفيت نیز شامل سه بخش تصفيه نفتای سنگین، اكتان افزا و احياء كاتاليست است .

 

منبع : روابط عمومی پالایشگاه بندرعباس

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.