پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

با تلاش کارکنان متعهد پالایشگاه نفت بندرعباس محقق شد

  • 30 بهمن 1396
  • 17:12
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3742 بازدید
  • Article Rating
با تلاش کارکنان متعهد پالایشگاه نفت بندرعباس محقق شد

 

بخش تصفیه نفتای سبک ( LNHT ) واحد ایزومریزاسیون آماده بهره برداری با همت و تلاش کارکنان متعهد و متخصص شرکت پالایش نفت بندرعباس و بهره گیری از خدمات پیمانکاران، بخش تصفیه نفتای سبک ( LNHT ) واحد ایزومریزاسیون طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز آماده بهره برداری گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت؛ واحد ایزومریزاسیون از واحد های طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس است که از دو ﺑﺨﺶ اصلی پیش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎي سبک (LNHT) و بخش ایزومر سازی پنتان و هگزان موجود در نفتای تصفیه شده (Isomerization) تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: مهمترین وظیفه بخش تصفیه نفتای سبک ( LNHT )، تصفیه نفتای سبک ورودی به واحد ایزومریزاسیون و حذف آلاینده های آن بویژه گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و کلر است.

مهندس هاشم نامور افزود: در این بخش ارتباطات کلیه تجهیزات ثابت و دوار شامل کمپرسورها، کوره ها، پمپ ها، فن های هوایی، ظروف، برجها و راکتورها بر قرار شده و تستهای مکانیکال و نشتی مسیرها نیز با موفقیت اجرا گردیده  و واحد در حال آماده سازی نهایی به منظور بهره برداری است.

وی گفت: این بخش دارای دو دستگاه کوره است که با تلاش نیروهای متخصص پالایشگاه این کوره ها روشن شده و آزمایشهای لازم بر روی آنها صورت گرفته است، همچنین آزمایشهای عملکردی و ابزاردقیق کمپرسورها نیز با موفقیت به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در رابطه با بخشهای باقیمانده واحد ایزومریزاسیون با بیان اینکه با بهره برداری از بخش تصفیه نفتای سبک، بخش دوم واحد ایزومریزاسیون نیز در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید افزود: در بخش ایزومرسازی، سه راکتور وجود دارد که هم اکنون در حال آماده سازی و انجام آزمایشهای پیش از ورود کاتالیست است.

مهندس نامور تصریح کرد: به منظور تسریع در روند اجرای کار، نیروها در دوشیفت کاری بصورت شبانه روزی با رعایت کامل موازین و مقررات ایمنی بهداشت و محیط زیست و همچنین بر اساس استانداردهای فنی مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش ﻇﺮﻓﯿﺖ واﺣﺪ ایزومریزاسیون معادل 20 ﻫﺰار ﺑﺸﮑﻪ در روز است و محصولات آن حدود 16 هزار بشکه در روز ایزومریت (Isomerate) با عدد اکتان 88 و حدود 4 هزار بشکه در روز ایزوپنتان (Isopentane) می باشد. که با راه اندازی کامل این واحد ها، کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه نفت بندرعباس ارتقاء یافته و مطابق با استاندارد یورو 04 خواهد شد.

 

منبع : روابط عمومی پالایشگاه نفت بندرعباس

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.