جمعه 31 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران: فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطابق استانداردهای موجود است

  • 16 بهمن 1396
  • 09:15
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3673 بازدید
  • Article Rating
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران: فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطابق استانداردهای موجود است

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نمونه‌گیری از محصول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: شاخص‌های یورو ۴ و ۵ این پالایشگاه با واقعیت موجود منطبق است و تولید مطابق استاندارد انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، نیره پیروزبخت، درباره استاندارد دو فرآورده بنزین و گازوئیل گفت: تاکنون استانداردهای لازم برای ۵۰ نمونه از بنزین توزیعی جایگاه‌های عرضه سوخت در ۱۷ کلانشهر انجام شده است و تا پایان سال این نمونه‌ها به ۱۰۰ مورد خواهد رسید. 

وی با بیان این‌که استاندارد گازوئیل تاکنون در کشور اجباری نشده، تصریح کرد: این مسئله بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، هرچند سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی دارد  برای کنترل گازوئیل با محیط زیست همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با یادآوری این‌که در دی‌ماه گذشته تعدادی از خودروها با توقف تولید روبه‌رو شدند، عنوان کرد: دلیل این موضوع افزون بر مباحث استاندارد و کیفیت، بی‌توجهی برخی خودروسازان به قوانین و مقررات بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تا ابتدای دی‌ماه امسال خودروسازان باید مدارک استاندارد هشتادو پنجگانه را به این سازمان تحویل می‌دادند و همه خودروهایی که قادر به پشت سرگذاشتن این استانداردها نبودند، از دور خارج شدند.

وی با اشاره به قانون جدید تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: این قانون به سازمان ملی استاندارد اختیار داده که به سرعت توقف تولید خودروهایی را که موفق به پاس کردن استانداردها نمی‌شوند اعمال کند. راهنمایی و رانندگی نیز بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط زیست، خودروها را شماره گذاری نخواهد کرد.

پیروزبخت در باره استاندارد موتورسیکلت‌ها نیز تصریح کرد: دستور توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شده است، اما یکی از تمهیدات سازمان استاندارد افزایش استانداردهای موتورسیکلت‌ها از ۱۷ به ۲۵ مورد از آغاز سال ۹۷ است.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: در صورتی که موتورسیکلت‌ها نتوانند استانداردهای یاد شده را پاس کنند از خط تولید خارج خواهند شد، هرچند در این زمینه ناگزیر از توسعه موتورسیکلت‌های انژکتوری و به‌ویژه برقی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مدارس پایتخت و برخی کلانشهرها در روزهای آلوده، آن را ساده‌ترین روش برای جلوگیری از تردد خودروها عنوان کرد و گفت: این در حالی است که بسیاری از سرویس‌های مدارس خود جزو خودروهای آلاینده هستند.

پیروزبخت تاکید کرد: در این زمینه ناگزیر از آسیب‌شناسی، جلب مشارکت همه سازمان‌های ذی‌ربط بر اساس قانون هوای پاک و هماهنگی‌های بیشتر هستیم.

 

 

 

منبع : شانا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.