پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

آموزش و تاکید بر ایمنی در برنامه HSE MEETING در ابتدای هر شیفت کاری

  • 01 دی 1396
  • 08:35
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3542 بازدید
  • Article Rating
 آموزش و تاکید بر ایمنی در برنامه HSE MEETING در ابتدای هر شیفت کاری



مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: یکی از برنامه های انسجام یافته و مهمی که به منظور کاهش خطرات و جلوگیری از حادثه به ویژه در هنگام تعمیرات اساسی در پالایشگاه بندرعباس انجام می شود مراسم صبحگاهی و شامگاهی آموزش مسائل ایمنی (HSE MEETING) در ابتدای هر شیفت کاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت, مهندس نامور افزود: در تعمیرات اساسی واحدهاي آیزوماکس، هیدروژن و تصفیه گاز با آمین پالايشگاه بندرعباس 80 برنامه HSE MEETING در دو مکان کارگاه مرکزی تعمیرات و همچنین در محل اجرای تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس، هیدروژن و تصفیه گاز با آمین برگزار شد.

وی بیان داشت: تلاش در جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت و ايمني كاركنان و مديريت صحيح و بهينه در حوزه حفاظت از محيط زيست و صيانت از منابع سازماني همواره از اولويت هاي شركت پالايش نفت بندرعباس است و در همین رابطه در برنامه HSE MEETING که در هنگام تعمیرات اساسی به شکل روزانه در ابتدای هر شیفت کاری برای نیروهای تعمیرات اساسی برگزار می شود کلیه موارد ایمنی از سوی متخصصان ایمنی یادآوری و توصیه و تذکرهای لازم داده می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به این که برگزاری مستمر و منظم  برنامه آموزش مسائل ایمنی یکی از امتیازات شرکت پالایش نفت بندرعباس است گفت:  برنامه  HSE MEETINGدر پالایشگاه بندرعباس به طور انسجام یافته و کامل هم به لحاظ تعداد شرکت کنندگان در جلسه که در تمام سطوح کاری نیروهای درگیر در تعمیرات هستند و هم به لحاظ سخنران که هر روز علاوه بر مقوله تخصصی تعمیرات، موارد ناایمن و شبه حوادث، مسائل و مشکلاتی که در 24 ساعت گذشته رخ داده از سوی یکی از مهندسان ایمنی توضیح داده می شود که اقدامی مهم در جهت جلوگیری از بروز هر گونه حادثه است.

مهندس نامورتاکید کرد: انجام تعميرات اساسي واحد هاي پالايشي بدون شك يكي از فعاليتهاي بسيار حساس است كه با هدف تضمين استمرار عمليات توليد، بصورت دوره اي انجام مي شود و لازمه رسيدن به موفقيت در انجام اين فعاليت بزرگ دستيابي توامان به نتايج ارزشمند و قابل قبول از يك طرف و حفظ ايمني و سلامت نيروي انساني به عنوان بزرگترين سرمايه سازماني از سوي ديگر است و خارج شدن هر يك از دو عامل مذكور از محدوده تعيين شده و چارچوبهاي مجاز براي اجراي كار ايمن مي تواند به سرانجامي آسيب رسان، ناموفق، غير اقتصادي و غير نافع منجر شود.

وی گفت: در مراسمهای HSE MEETING به لحاظ تشویق نیروها به رعایت مسائل الزامات HSE و مراعات نظم و انضباط کاری در پایان هر جلسه به تعدادی از افرادی که در روز گذشته کار خود را به درستی انجام داده و مسائل ایمنی را رعایت کرده اند، به عنوان الگو و انگیزه ای برای دیگران جوایزی اهدا می شود.

مهندس نامور افزود: رعايت كليه اصول و الزامات بهداشت، ايمني و محيط زيست و پوشش مناسب و مطلوب نظارتي و تمهيداتي مي توانند ضامن صيانت از نيروي انساني به عنوان ارزشمند ترين ثروت سازمان باشند و همچنين حفاظت از تاسيسات، تجهيزات و دستگاه هاي پالايشي را به عنوان منابع عمومي و سرمايه ملي كشور تضمين نمايند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: با برپایی روزانه جلسات ایمنی در چند سال اخیر، بسترسازی و فرهنگ سازی لازم به منظور توجه به اهمیت مقررات HSE در دستور کار شرکت پالایش نفت بندرعباس قرار گرفته است.

مهندس نامور گفت: در تعمیرات اساسی واحد های آیزوماکس، هیدروژن و تصفیه گاز با آمین بیش از هزار و 700 نفر نیروی کار ماهر از خارج شرکت جذب شد که به منظور جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ، برای همه نیروهای جذب شده، پیش از آغاز تعمیرات کلاسهای آموزش کلیات HSE از سوی اداره آموزش پالایشگاه برگزار شد.

وی افزود: انجام کار مطابق استانداردها و به روش ایمن و پرهیز از اجرای کار نا ایمن و همچنین استفاده از تجهیزات و ابزار سالم و مناسب در تمامی حوزه ها کاري بخصوص کار در ارتفاع و تعریف خطر و ریسک، اهمیت ریسک و کاهش آن، نحوه استفاده از تجهیزات آتش نشانی و همکاري با کارکنان اداره HSE در زمان وقوع حادثه، رعایت الزامات ایمنی در جوشکاري و برشکاري بخشی از مباحث مطرح شده در برنامه های HSE MEETING است.

 

منبع: روابط عمومی پالایشگاه نفت بندرعباس

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.